آرشیو پنج‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۴۷
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

مردم باید تلاش بکنند مجلسی تشکیل شود که به راستی عصاره فضائل ملت باشد نه مثل مجلسی که فقط عنوان نمایندگی را به یدک کشیدند ولی به مردم و مشکلات مردم کاری نداشته باشند و در برابر دولت نقش وکیل الدوله را برعهده بگیرند.

1156—0939

ثبت نام برای شرکت در انتخابات مجلس آغاز شده است. چه مانعی دارد اگر از همان ابتدا صلاحیت افراد سنجیده شود تا در صورتی که فرد ثبت نام کننده طبق قانون صلاحیت لازم را ندارد اصلا ثبت نام نشود. همانند آن عده ای که مدرک تحصیلی شان کمتر از کارشناسی ارشد است یا سابقه آشکار حمایت از فتنه را در پرونده دارند.

0883—031 و 2298—0919

نتیجه اغماض شورای نگهبان در تایید صلاحیت افراد غرب زده این است که با کمال وقاحت نهادهای قانونی کشور را زیر سوال می برند، از اشرار و خائنین و داعش دفاع می کنند و حتی علیه امام نیز موضع می گیرند. انتظار می رود، شورای نگهبان انشاء الله چنین نمایندگان خائنی را تایید صلاحیت نکند تا به خیانت های خود ادامه دهند.

1648—0915 و 3949—0912

چرا باید خسارت های میلیاردی وارده از قطع اینترنت از جیب مردم و بیت المال جبران شود؟ چرا از جیب کسانی که در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات داخلی تعلل و کوتاهی کردند پرداخت نشود؟!

1759—0903

آقای مدعی اصلاح طلبی! نیازی به کمیته حقیقت یاب که پای شیاطین بیگانه را برای دخالت بیشتر در کشور و رسیدن به آرزوی شان در فتنه های 88 و 98 باز کند وجود ندارد. به زودی مسئولان اطلاعاتی و امنیتی و قضایی، اطلاعات کاملی را در اختیار مردم قرار خواهند داد آن گاه تکلیف امضاکنندگان بیانیه 77 نفره و مصاحبه ها و مقالات خائنان باید معلوم شود.

2977—0933

دولت میلیاردها دلار با نرخ دولتی به افراد ناصالح واگذار کرد و چوب حراج هم به ذخایر طلای کشور زد که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عمومی به این اشتباه استراتژیک اشاره کردند و فرمودند به جای اینکه چه کسی گرفته باید دید که چه کسی واگذار کرده است! رسیدگی به این تخلفات ضرورت دارد.

9149—0910

تصمیم دولت به اجرای بسیار بد افزایش قیمت بنزین موجب وارد شدن خسارت بسیار سنگین به کشور شد. چنین دولت و دولتمردانی چگونه روی آن را دارند که به چشم مردم نگاه بکنند.

7054—0935

آقای خاتمی از سران فتنه دوباره برای کشور نسخه نوشته است! به ایشان باید گفت ملت هرچه که می کشند از دستپخت شما اصلاح طلبان دروغین است که با عملیات روانی و تبلیغات دروغ این دولت ناکارآمد را سر کار آوردید و امروز در این شرایط خود را کنار کشیده اید.

33107—0902

دولت هنرپیشه های صاحب ثروت های افسانه ای را با هدف سوءاستفاده در انتخابات از پرداخت مالیات معاف کرده ولی یک معلم دلسوز به حال کشور با حقوق ناچیز باید مالیات بدهد! این دولت اصولا استاد ظلم به حق الناس بود.

5308—0916 و نیک نام از قم

آقای نوبخت لطف کنند از جیب خودشان حاتم بخشی کنند نه اینکه از جیب ملت سلبریتی ها و هنرمندان میلیاردی را از پرداخت مالیات برای اهداف انتخاباتی معاف کنند و به نوعی به آنها باج بدهند. سازوکار پرداخت مالیات، میزان درآمد ماهانه و هزینه های متعارف است، اگر به عدالت می اندیشیم.

8712—0912

معافیت مالیاتی به اصطلاح هنرمندان، مزد حمایت آنها از اغتشاشات بود!

3042—0918

آیا این عدالت است که کارمند ساده ای مثل بنده ده درصد حقوق ناچیز خود را مالیات بدهد ولی فلان هنرمند با درآمد میلیاردی از فقط یکی از کنسرت هایش معاف از پرداخت مالیات باشد؟

کریمی

سلبریتی ها بی تقصیرند چون اصولا شغلشان بازیگری است و عده ای هم در زمان انتخابات اینها را استخدام می کنند تا به ازای پول های کثیفی که دریافت می کنند، نقشی را بازی کنند ولی کاش این افراد بفهمند که دود این گونه بازیگری شان به چشم مردم رفت.

2268—021

دشمنان احمق ما و در راس آنان شیطان بزرگ با چند ده نفر از اراذل و اوباش به اصطلاح قصد کشته سازی و ایجاد رعب و وحشت در مردم را داشتند تا دست از نظام بردارند ولی کور خوانده اند. ملت شهیدپرور، جمهوری اسلامی را که مسئولانش با رای مستقیم انتخاب می شوند رها نمی کند و امثال شما احمق ها را بچسبد که به صغیر و کبیر رحم نمی کنید!

9915—0914

در انتخابات مجلس و ثبت نام نامزدها علاوه بر احراز شرایط و صلاحیت اولیه باید از آنان مصاحبه های تخصصی و علمی به عمل آید تا صلاحیت کاری و مدیریتی آنان تایید بشود.

0685—0916

در این دولت به خانواده هایی که بالای 3 فرزند داشته باشند کمک معیشتی پرداخت نمی شود. متاسفانه همان سیاست مشکل ساز دهه هفتاد که مخالف افزایش جمعیت کشور بود و اکنون در قوانین، ممنوع است به اجرا گذاشته شده است.

رحمانی

چرا در برنامه های صداوسیما رویکرد تشویق چند فرزندی و مزایای آن مشاهده نمی شود تا اطلاعات و معلومات مردم در خصوص ضرورت برخورداری از چند فرزند افزایش پیدا کند؟

6172—021

ایستگاه های مولوی، قیام، 17 شهریور، شهید محلاتی، نبرد از خط 7 مترو کی قرار است راه اندازی شود؟ با توجه به افزایش قیمت سوخت و ضرورت استفاده از وسایل عمومی شایسته است دولت و شهرداری در راه اندازی ایستگا ه ها تسریع نمایند.

جمعی از اهالی محله منطقه 14

غم و غصه تعلق نگرفتن بنزین سهمیه ای به موتورسیکلت فرسوده ام تمام نشده که از دریافت کمک معیشتی هم محروم شده ام. با یک میلیون و 500 هزار تومان حقوق ماهیانه مستاجر هستم. ماشین که ندارم هیچ موتور هم نمی توانم استفاده بکنم. چه کسی باید به داد ما مردم برسد؟

5084—0910

یک فرهنگی بازنشسته ام. یک دستگاه موتورسیکلت تولید 83 دارم که فقط در تابستان از آن استفاده می کنم و بسیار تمیز و سالم نگه داشته ام به طوری که تا به حال به تعمیر نیازی نداشته است. چرا باید برای این قبیل وسایل کارت سوخت صادر نشود؟ پس چرا بیمه اش اجباری است؟ چرا یارانه سوخت به ما تعلق نگرفته است؟

6857—0915

 پاسخ روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور

در پاسخ به مطلب مندرج در کیهان 98/8/12 با عنوان «دولت اعلام کرد تا آخر مهرماه جرایم مالیاتی بخشیده شده ولی وقتی برای تسویه حساب به اداره دارایی اراک مراجعه کردیم خبری از بخشودگی نبود»، به آگاهی می رساند: «بخشودگی جرائم بر اساس دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور در اداره کل امور مالیاتی شهر اراک انجام و تعداد درخواست های بخشودگی که بالغ بر 4553 فقره بوده است، گویای موضوع می باشد. ضمنا تصاویر ازدحام جمعیت به ویژه در روزهای پایانی مهرماه نیز ثبت و نگهداری شده است.»

 پاسخ سازمان زیباسازی شهر تهران

در پاسخ به مطلب مندرج کیهان مورخ 98/8/23 با موضوع «تبلیغات مذهبی شهرداری در شهرها نباید به ایام شهادت یا تولد ائمه معصومین(ع) منحصر شود. این کار باید در طول سال صورت بگیرد و چهره کشور همواره دینی باشد»، به آگاهی می رساند: «سازمان زیباسازی شهر تهران در طول سال، علاوه بر پاسداشت و گرامیداشت ایام میلاد یا شهادت ائمه اطهار(ع)، موضوعات متنوعی را که از نظر اجتماعی و نیز فرهنگ عمومی و زندگی شهری از اهمیت برخوردارند را دستمایه کمپین های تبلیغات فرهنگی و طراحی گرافیک حرفه ای قرار داده که پیام های آموزنده ای را با الهام از فرامین و دستورات دینی به شهروندان منتقل کند. با کمی دقت در سطح شهر می توان دید که بسیاری از سازه های تبلیغات شهری در طی سال با پراکندگی مناسب به همین امر اختصاص یافته و همچنان می یابد. بدیهی است با توجه به اعتقادات مذهبی و فرهنگ دینی حاکم بر فضای عمومی کشور، این سازمان همچنان پیام های مذهبی و دینی را دست مایه تبلیغات فرهنگی خود قرار می دهد.»