آرشیو پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۲
رسانه
۵
صندلی داغ

جایگاهی مطلوب در بین مخاطبان رسانه ملی

شهرام مولازاده

شبکه رادیویی پیام با قدمت 25ساله رسانه ای خویش درعرصه رسانه های شنیداری کشور توانسته با بهره گیری از ظرفیت های موجود جایگاه بسیار مطلوبی را در بین مخاطبان رسانه ملی کسب کند.

براساس آخرین نظرسنجی های انجام شده درصد بسیار بالایی از شنوندگان شنیداری در کشوررا به خود اختصاص داده است. سال 86 ضرورت ایجاد شبکه ای برای پخش موسیقی فاخر ایرانی در رسانه ملی موجب شد در مجموعه شبکه رادیویی پیام، رادیویی دیگر که صرفا اختصاص به بخش موسیقی داشته باشد راه اندازی شود. به همین منظور رادیو آوا در 6 دی86 تاسیس شد. با این فرض که رادیو آوا صرفا به منظور ارائه موسیقی و ایجاد فضای سرگرمی برای مخاطبان و رادیو پیام هم بتواند به وجه پیام رسانی و البته سرگرمی خویش ادامه دهد.

در سال های اخیر با توجه به نیاز مخاطبان و همچنین با توجه به مناسبت ها و فصل ها به ویژه دستور ریاست محترم سازمان مبنی بر مرجعیت اطلاع رسانی این شبکه در حوزه صدا برنامه ریزی های لازم صورت گرفت تا تغییرات مدنظر، همسو با نیاز مخاطب، همزمان ظهور و بروز کند و بخش های جدیدی در حوزه اطلاع رسانی و ارتباط با مدیران دستگاه های دولتی در امر خدمت رسانی در مواقع عادی و بحرانی اضافه شد. همچنین با توجه به نیاز روزانه مخاطبان به یک سری اطلاعات ، آگاهی های موردنیاز و یادآوری های روزانه درحوزه های اجتماعی، سلامت، موضوعات سیاسی فرهنگی و هنری...این بخش نیز با طراحی لازم به صورت برنامه های کوتاه و متن های موجز در رادیو پیام برای مخاطبان تهیه و تامین می شود.

ضرورت های محتوایی ما را برآن داشت تا بازنگری حرفه ای در جدول پخش رادیو پیام داشته باشیم.یکی از برنامه های جدید در این راستا، طراحی ویژه در رادیو نمای رادیو پیام و آوا بوده است.