آرشیو پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۴۷۶۹
خودرو
۱۶

جهان خودرو

افزایش خودروهای برقی در چین

دنیای اقتصاد : براساس سند چشم اندازی که توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تهیه و ابلاغ شده است، خودروهای برقی باید تا سال 2025، سهم 25 درصدی از کل بازار خودرویی در این کشور داشته باشند.

دولت چین بنا دارد با انجام چنین اقدامی از رکود در صنعت خودروهای برقی که طی ماه های اخیر نشانه هایی از آن را نمایش داده، ممانعت کند. این درحالی است که پیش تر در سال 2017، دولت چین چشم انداز توسعه ناوگان خودروهای مجهز به سوخت نوین (برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی) تا سال 2025 را سهم 20 درصدی از بازار خودرو در چین اعلام کرده بود. اگرچه تقاضا برای خرید خودروهای برقی ظرف دو سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است اما همچنان این ناوگان تنها 5 درصد از بزرگترین بازار خودروی جهان را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر در 4 ماه گذشته و با کاهش یارانه های تشویقی دولت برای خرید این خودروها، فروش آنها به طور مداوم کاهش یافته است.

 
حرکت هیوندای به سوی خودران ها

دنیای اقتصاد : بنابر اعلام رویترز، شرکت هیوندای موتور بنا دارد تا مبلغ 8/ 51 میلیارد دلاری را بین سال های 2020 تا 2025 سرمایه گذاری کند. حدود یک سوم از این مبلغ با تمرکز بر توسعه وسایل نقلیه خودران و برقی انجام می گیرد.

این خودروساز کره ای سند راهبردی 2025 را منتشر کرده است که نقشه راهی برای نحوه تخصیص سالانه 10 میلیارد دلار در حوزه سرمایه گذاری است. این درحالی است که این میزان در سال 2018 حدود نیمی از این مبلغ بوده است. با انتشار این خبر، ارزش سهام هیوندای در بورس توانست رشد 2 درصدی را به نام خود ثبت کند و اکنون نگاه همه کارشناسان امر به نحوه عملیاتی کردن این برنامه توسط هیوندای دوخته شده است. هیوندای در تلاش است با افزایش سرمایه گذاری در حوزه خودروهای خودران  از رقابت با دیگر خودروسازان عقب نماند.