آرشیو پنج‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۴۷
حوادث
۱۰

اضافه شدن 18هزار خانوار به افراد تحت پوشش کمیته امداد استان تهران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از اضافه شدن 18هزار خانوار به افراد تحت پوشش این کمیته ظرف یک سال گذشته به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی کشور خبر داد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، سید ابوالفضل پرپنچی گفت: هم اکنون نزدیک به  74 هزار خانوار تحت حمایت هستند که در یک سال گذشته 18 هزار خانوار به واسطه موارد اقتصادی در قالب تبصره 14 تحت حمایت قرار گرفته اند که مانند سایر مددجویان از خدمات درمانی، حمایتی، فرهنگی و مستمری بهره مند می شوند.

پرپنچی یادآور شد: هم اکنون 18 هزار و 762 فرزند یتیم و غیر یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند که 361 نفر از این فرزندان شامل 29 فرزند یتیم و 332 فرزند غیریتیم چشم انتظار حمایت خیران هستند. 

وی با بیان اینکه در بحث اشتغال و توانمندسازی آموزش های لازم نیز به مددجویان ارائه می شود، افزود: در بخش اشتغال نیز میزان پرداختی وام به مددجویان 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت هم 18 میلیارد بوده که در این خصوص 927 پرونده تشکیل شده است.

پرپنچی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان تهران با شرکت های کاریابی قرارداد منعقد کرده است، گفت: در این قرارداد آمده است در صورتی که کاریابی ها مددجویان کمیته امداد را مشغول کار کند 800 هزار تومان برای هر کاریابی پرداخت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسکن مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و ادامه داد: در هشت ماه نخست امسال 565 مورد ودیعه مسکن به مبلغ سه میلیارد و 450 میلیون تومان پرداخت شده است که بر اساس تشخیص مددکاران مبلغ وام های دریافتی متفاوت بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در مورد پرداخت وام به مددجویان طی هشت ماهه ابتدای امسال گفت: با اعتبار 30 میلیارد تومانی به 6 هزار مددجو وام پرداخت شده است که این وام ها در حوزه های مختلف اشتغال، درمان، جهیزیه، مسکن، ودیعه مسکن و حمایت های ضروری بوده است.

پرپنچی خاطر نشان کرد: حداقل وام 5 میلیون تومان و حداکثر 30 میلیون تومان است که تا 50 میلیون تومان نیز از سوی بانک ها پرداخت می شود.  به گفته وی، نیازمندان می توانند به روش های مختلف مانند مراجعه به دفاتر امداد، مراکز نیکوکاری، سازمان ها و موسسات و سامانه 7355 از حمایت های کمیته امداد برخوردار شوند.