آرشیو پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۴۷
صفحه آخر (جهان)
۱۲

سازمان ملل: سال آینده 168 میلیون نفر به کمک های بشردوستانه نیاز خواهند داشت

سرویس خارجی: سازمان ملل در گزارش سالانه خود اعلام کرده که در سال آتی میلادی، 168 میلیون نفر در سراسر جهان نیاز به کمک های بشردوستانه خواهند داشت.

بشر سال دیگر 20 سالگی هزاره سوم میلادی را جشن می گیرد، بشری که بیشتر از هر وقت دیگری مدعی پیشرفت است و بیشتر از هر وقت دیگری از اصالت انسان و حقوق آن دم می زند، اما تمام این ها در حالی است که همین بشر بیشتر از هر وقت دیگری به خودش و دنیایش صدمه وارد کرده است.

سازمان ملل روز چهارشنبه در گزارش سالانه خود اعلام کرده که از هر 45 نفر در جهان، یک نفر نیاز به غذا، پناهگاه، مراقبت های بهداشتی، آموزش های اضطراری، حفاظت یا سایر کمک های ضروری دارد اما به آن دسترسی ندارد. به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، بررسی امور انسان دوستانه جهانی 2020 مبتنی بر نیازهای افغانستان، بورکینافاسو، بوروندی، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، جمهوری کنگو، اتیوپی، هائیتی، عراق، لیبی، مالی، میانمار، نیجریه، نیجر، سرزمین های فلسطین اشغالی، سومالی، سودان جنوبی، سودان، سوریه، اوکراین، ونزوئلا و یمن است.

«مارک لوکوک» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه حین ارائه این گزارش در ژنو گفته: «در سال 2019 افراد بیشتری نسبت به سال گذشته نیاز به کمک داشتند. این بدان دلیل است که افراد بیشتری تحت تاثیر مناقشات و تغییرات آب و هوایی قرار گرفته اند. سازمان ملل همچنین اعلام کرده در سال 2020، 168 میلیون نفر در سراسر جهان نیاز به حمایت و کمک های بشردوستانه خواهند داشت که این خود «رکوردی خجالت بار» است.

وقتی حدود 10 درصد از کشورهای جهان حدود 90 درصد منابع آن را در اختیار داشته باشند، فلاکت زدگی 168 میلیون مظلوم امر دور از انتظاری نخواهد بود.