آرشیو پنج‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۲
فرهنگ: سینما و تئاتر
۱۱

باد دوچرخه سوار در فرانسه

پویانمایی «باد دوچرخه سوار» از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش مسابقه فیلم های نوجوانان بیست ونهمین جشنواره بین المللی انیمیشن «نوئی مجیک» فرانسه نمایش داده می شود.

به گزارش جام جم، این انیمیشن کوتاه شش دقیقه ای آخرین ساخته نازنین سبحان سربندی است که در این رویداد قرار است روزهای 13، 20 و 23 آذر 1398 (4، 11 و 14 دسامبر 2019) در یک مجموعه یک ساعت و 14 دقیقه ای برای مخاطبان با گروه سنی هفت سال به بالا همراه فیلم های کوتاه پویانمایی کشورهای فرانسه، چک، نروژ، آلمان، اسپانیا و بلژیک اکران شود و با رای تماشاگران بهترین اثر انتخاب شود.

داستان باد دوچرخه سوار در اصل باد جوانی است که صاحب دوچرخه ای می شود. باد به وسیله دوچرخه سریع تر می وزد. بدون صرف انرژی زیاد آزادانه به هر طرف می رود و از گردش لذت می برد. از همه مهم تر این که او تنها بادی است که چنین وسیله ای دارد. این آزادی و قدرت تازه به او این امکان را می دهد دست به هر کاری بزند. این فیلم پیش از این نیز در بخش مسابقه سی وپنجمین جشنواره بین المللی کارتون کلاب ایتالیا و نهمین جشنواره فیلم دوچرخه ویرجینیای آمریکا نمایش داده شد.

در بیست وپنجمین دور جشنواره نوئی مجیک فرانسه پویانمایی «وقتی که بچه بودم» دیگر تولید امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در بخش مسابقه حضور داشت. بیست ونهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن نوئی مجیک از 13 تا 24 آذر1398

(4 تا 15 دسامبر 2019) در شهر بگل کشور فرانسه برگزار می شود.