آرشیو شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸، شماره ۷۲۲۲
ورزشی
۱۵

اخبار کوتاه

■ قرعه کشی مسابقه های فوتسال قهرمانی آسیا 2020 در ترکمنستان دیروز انجام پذیرفت و تیم ملی ایران در گروه چهارم با کره جنوبی، تایلند و عربستان همگروه شد.

■ عبدالمجید المنصور، عضو کمیته برگزاری مسابقات لیگ عربستان مدعی شد در گروه بندی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس و سپاهان تنها نمایندگان قطعی ایران در این پیکارها در گروه های سوم و چهارم قرار می گیرند و هر دو آنان با تیمی از کشور عربستان (و دو تیم دیگر از کشورهای عربی منطقه) همگروه شده و با آنها مصاف خواهند کرد. این در حالی است که استقلال و شهرخودرو به مرحله پلی آف می روند.

■ در ادامه رقابت های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا- اقیانوسیه به میزبانی تایلند، تیم ملی مردان ایران پنجشنبه در ششمین دیدار خود در مرحله یک چهارم نهایی، چین را با نتیجه 84- 51 شکست داد و ضمن حضور در مرحله نیمه نهایی جواز حضور در بازی های پارالمپیک 2020 توکیو را نیز کسب کرد. تیم ملی بانوان کشورمان نیز با برتری 48 بر 35 در جایگاه پنجم این مسابقات قرار گرفت.

■ مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان دیروز در گردهمایی مشترک مدیران کل ورزش و جوانان استان ها با اشاره به نزدیکی المپیک 2020 گفت: «در ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک تصمیم بر این شد که 12ماه و ماهی 5 میلیون تومان به هر ورزشکاری که کسب سهمیه می کند، حقوق  داده شود و هر زمان این سهمیه کسب شد تمام 12 ماه حقوق ماهی 5 میلیون به قهرمان داده شود و همچنین از نظر جسمی، روحی، معیشتی و تغذیه به این قهرمانان رسیدگی و بر این موضوع نظارت شود.»