آرشیو شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۴۸
شهرستان ها
۷

کمبود گاز ال پی جی در خوزستان و سرگردانی مردم

تعطیلی بیشتر مراکز توزیع گاز ال پی جی (سیلندر گاز مایع) در استان خوزستان در دو هفته گذشته برای بسیاری از مردم به ویژه در مناطق روستایی مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

مردم در برخی از مناطق خوزستان و به ویژه در بیشتر روستاهای این استان، از گاز ال پی جی برای گذاران زندگی خود استفاده می کنند و از داشتن نعمت گاز شهری محروم هستند.

برخی از رانندگان نیز از گاز  ال پی جی در کنار مصرف بنزین به دلیل هزینه کم و مصرف طولانی مدت از این گاز استفاده می کنند.

با وجود تمامی این نیازها دو هفته است که بیشتر مراکز توزیع گاز ال پی جی در خوزستان به دلیل نبود این گاز تعطیل هستند و مردم در صف های طولانی پشت درهای بسته این مراکز در انتظار دریافت گاز هستند.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه مشکل کمبود گاز ال پی جی در سطح کشور است بیان کرد: به دلایل مختلف نزدیک به 2 هفته است که مراکز توزیع گاز «ال پی جی» در خوزستان تعطیل هستند و با کمبود این گاز در استان روبه رو هستیم.

عبدالرحمان ناصریان گفت: صادرات گاز «ال پی جی»، کمبود مواد اولیه تولید این گاز، کاهش سهمیه های استان ها  از جمله عوامل کمبود این گاز در استان و کشور است.

وی ادامه داد: سهمیه گاز «ال پی جی» استان ها کاهش یافته تا استفاده از گاز شهری افزایش یابد اما متاسفانه با وجود اینکه خوزستان یک استان نفتخیز است هنوز در حدود 30 درصد از مناطق خوزستان فاقد گازکشی است و برای گذران زندگی از گاز «ال پی جی» استفاده می کنند.

ناصریان با اشاره به اینکه از یک ماه پیش با مشکل کمبود گاز «ال پی جی»  در خوزستان روبه رو هستیم افزود: در مکاتبانی که با انجمن گاز مایع خوزستان انجام شد قول دادند که تا 2 روز آینده مشکل کمبود گاز «ال پی جی» در خوزستان حل شود.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان ادامه داد: به وزیر صنعت، معدن و تجارت کمبود این گاز در خوزستان را اعلام کردیم و قول مساعد دادند تا این مشکل برطرف شود.