آرشیو شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۴۸
ورزشی
۹

هادی پور اولین تکواندوکار المپیکی ایران در توکیو

نماینده وزن 58- کیلوگرم ایران با راهیابی به دیدار نیمه نهایی رقابت های گرندپری مسکو ضمن قطعی کردن مدال برنز خود، موفق به کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو شد.

در ادامه رقابت های تکواندوی مرحله نهایی گرندپری 2019 در مسکو به عنوان ایستگاه پایانی کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ، آرمین هادی پور نماینده شایسته وزن 58- کیلوگرم ایران و دارنده مدال های نقره و برنز جهان در یک چهارم نهایی به مصاف روی براگانکا دارنده مدال طلای اروپا2016 و برنز جهان 2019 از پرتغال رفت و در پایان با نتیجه قاطع 14 بر 2 پیروز شد و ضمن رسیدن به نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد و سهمیه المپیک گرفت.

آرمین هادی پور دارنده مدال های نقره و برنز جهان و طلای آسیا که در حال حاضر در رده چهارم رنکینگ قرار دارد(کره جنوبی در صدر دو نماینده دارد و در نهایت نفر برتر سهمیه می گیرد) در دور نخست مقابل مصطفی کاما دارنده مدال نقره آفریقا از سنگال با نتیجه قاطع 18 بر 4 به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.

میرهاشم حسینی در 68- و سجاد مردانی در 80+ کیلوگرم و سروش احمدی در 68- کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران در مسابقات مسکو بودند که نتایج کامل این ورزشکاران در شماره بعدی روزنامه به چاپ خواهد رسید. البته دیروز سروش احمدی که شانسی برای کسب سهمیه نداشت از گردونه رقابت ها حذف شد.