آرشیو شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۳
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
دنگ

دلایل خشایار اعتمادی برای خداحافظی از دنیای موسیقی

 یکی از اولین های موسیقی پاپ در ایران خشایار اعتمادی است و او برای رسیدن به مجوز انتشار آلبوم بسیار تلاش کرده بود. حالا پس از سال ها تلاش در این عرصه اعلام کرده که قصد خداحافظی دارد.

 ایسنا به نقل از اعتمادی در برنامه گیومه رادیو نمایش نوشت: فکر می کنم اشتباه نمی کنم چون پیش از تصمیمم، سبک سنگین می کنم که بعد پشیمان نشوم. انسان با موسیقی زاده می شود و این طور نیست یکباره در او ایجاد شود.

 سخت بود برایم که روزی بخواهم از فضای حرفه ای موسیقی به صورت اجمالی و سریع خداحافظی کنم. نزدیک به اوایل سال 80 بود که حس کردم مضامین و ساختاری حمایت شده و هدایت شده دارد وارد عرصه موسیقی می شود و اشعاری دارد به کار می رود که از سطح محاوره جامعه پایین تر بود.

چیزی که برایم جالب بود این که وقتی پدیده ای در جامعه ما اتفاق می افتد که مثبت نیست، با دو قشر مواجه هستیم؛ مخاطبانی که زیادند و سکوت می کنند و بخش اندکی که ناآگاه هستند و در این شرایط پررنگ دیده می شوند. در موسیقی هم این اتفاق افتاد.

امروز برای من شکی نمانده که بدون تمام بسترهای به خصوص پخش موسیقی، امکان فعالیت ندارید؛ چراکه برای مثال زیباترین لباس را هم خریداری کنید و جایی برای عرضه نداشته باشید، جایش در کمد است.

تمام بسترهای پخش، حتی متاسفانه تیتراژ سریال ها و برنامه ها دست افراد معدودی افتاده است. اولویت افراد، اولویت اقتصادی با بهره گیری از یکسری کاست شده است. باید ببینید از هنر چه خروجی فرهنگی به جامعه ارائه می کند.