آرشیو پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸، شماره ۳۵۸۳
جهان
۱۵

رویداد

بمباران هوایی مجدد نوار غزه

با وجود توافق بر سر آتش بس، ارتش اسرائیل مواضع حماس در نوار غزه را بمباران کرد. این حمله در واکنش به پرتاب مجدد موشک به سوی خاک اسرائیل صورت گرفته است. گفته می شود یک کارخانه تسلیحاتی حماس هدف حمله قرار گرفته است.

درخواست شیوخ و بزرگان عراقی از مرجعیت

جمعی از شیوخ، افراد صاحب نفوذ و بزرگان مناطق مرکزی و جنوبی عراق از مرجع عالی قدر شیعیان درخواست کردند برای حل بحران این کشور وارد عمل شود و نسبت به وقوع جنگ داخلی هشدار دادند. همچنین منابع پزشکی و امنیتی عراق اعلام کردند دست کم شش نفر در جریان سه انفجار هم زمان در محله های مختلف بغداد جان خود را از دست دادند. این حملات در حالی رخ داده که هنوز هیچ گروهی مسئولیت آنها را برعهده نگرفته است.

اعتراض چین به خبرگزاری رویترز

چین به صورت رسمی به انتشار هدفمند اخبار مربوط به اعتراضات هنگ کنگ توسط خبرگزاری رویترز اعتراض کرد و آن را یک اقدام مذموم و غیرحرفه ای رسانه ای توصیف کرد.

معرفی سفیر بولیوی به آمریکا بعد از 11 سال

هم زمان با اقدام دولت موقت بولیوی برای تعیین سیاست خارجی جدید در این کشور پس از خروج اوو مورالس، رئیس جمهوری پیشین، لاپاز بعد از 11 سال، سفیر به آمریکا معرفی کرد. والتر اسکار سراته کوییر، به عنوان سفیر دولت موقت بولیوی در آمریکا معرفی شده است.

احتمال قطع کامل روابط فلسطین با آمریکا

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: مواضعی که فلسطین در قبال قانونی دانستن شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری از سوی آمریکا اتخاذ خواهد کرد، ممکن است به قطع کامل روابط با آمریکا منجر شود.