آرشیو پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸، شماره ۳۵۸۳
روزنامه فردا
۱۶
همین حوالی

کد سقوط از درخت گردو

منبع: مهر

چند روزی است خبری درباره کشته شدن تعدادی برسر سقوط از درخت گردو منتشر شده است؛ خبری که شاید سالهای پیش نیز بود اما مورد توجه قرارنمی گرفت. رئیس اورژانس دانشگاه ابن سینا -حبیب معصومی-  با برشمردن انواع حوادث غیرمترقبه درباره سقوط از ارتفاع و درخت گردو در شهرستان تویسرکان  و آسیب دیدن بر اثر تیوپ سواری گفت. او اظهار کرد: بخشی از اقتصاد شهرستان تویسرکان به باغداری گردو مربوط است که از 25 شهریور تا 25 مهر به دلیل بالا بودن تعداد سقوط از درخت گردو، به مدت یک ماه یک کد اورژانس به کدهای شهرستان تویسرکان افزوده شد. افزایش کد اورژانس به معنای افزایش اعزام آمبولانس به این شهرستان است و در شهرستان تویسرکان در هر شیفت دو آمبولانس به استعداد چهار نفر فعال است، اما به علت افزایش سقوط از درخت گردو در مدت عنوان شده، سه آمبولانس فعال بود.

او با بیان اینکه در فصل گردوتکانی روزی سه یا چهار سقوط از درخت گردو در این شهرستان گزارش می شد، گفت: 102 نفر در فاصله زمانی 25 شهریور تا 25 مهرماه از درخت گردو سقوط کرده اند که شش فوتی در تویسرکان و دو فوتی در همدان برجای گذاشته است.

او همچنین عنوان کرد: با بهره گیری از موضوع پایان نامه یکی از دانشجویان ضمن طراحی کمربندی به منظور کاهش آسیب به گردوکاران، می توان به مرحله تولید رسید و کاهش سقوط ها را موجب شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تیوب سواری بدون کنترل و برخورد با موانع را از مشکلات کنونی دانست و برنامه ریزی برای کاهش آسیب ها را مهم عنوان کرد.