آرشیو یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸، شماره ۷۲۲۳
ورزشی
۱۵
یادداشت

مالکان پولدار به فوتبال نگرش عربی دارند

اسماعیل حلالی (پیشکسوت فوتبال)

با شناختی که از فوتبال تبریز دارم، باید بگویم که شرایط خوب نیست و به نظرم باید به دنیزلی فرصت می دادند اما حتی یک نیم فصل هم به او فرصت داده نشد. این درحالی است که مسئولان باشگاه همواره می گفتند که هیچ مشکلی بین ما وجود ندارد اما این تغییر و تحول نشان می دهد تنش هایی بین آنها وجود داشته است. طبیعتا وقتی روی سرمربی فشار می آید، این موضوع به بازیکنان هم منتقل و باعث می شود که تیم نتایج خوبی نگیرد. تیم های پرطرفدار در ایران معمولا چنین شرایطی دارند و بعد از اینکه 2،3 بازی نتیجه نمی گیرند، مدیران برای اینکه از زیر فشار خارج شوند، مربی را تغییر می دهند اما برایم سوال است چرا احد شیخ لاری باید جانشین دنیزلی باشد؟ او خیلی سال است که کار مربیگری نکرده و تصمیم درستی اتخاذ نشده و امیدوارم که جایگزین بهتری برای دنیزلی بیاورند.

متاسفانه کسانی که بضاعت مالی زیادی دارند، در فوتبال نگرشی شبیه کشورهای عربی دارند و این اصلا خوب نیست. باید کشورهای پیشرفته را الگو قرار دهیم و اینکه اینقدر زود دست به تغییرات بزنیم، خوب نیست. یک مربی 20 درصد در نتیجه گیری تیم تاثیر دارد و 80 درصد دیگر به عوامل بیرونی، بازیکنان و مدیران ارتباط دارد ولی دیوار مربی از همه کوتاه تر است. تا کی قرار است این طور باشد؟ یک زمان به خودمان می آییم و می بینیم که همه چیز خراب شده است. البته یکسری مربیان خارجی می آیند و اخراج می شوند و این باعث می شود کل پول خود را بگیرند. بعد هم می گویند فرصت کار کردن نداشتیم اما در کل این شرایط برای ما مناسب نیست. یک زمان، ما در تراکتور بازیکن غیربومی نداشتیم و شاید آن زمان مدعی نبودیم اما در تبریز به تیمی باج نمی دادیم و همه تیم ها در تبریز به مشکل می خوردند.

البته به نظر من مشکل تراکتور جای دیگری است. زمانی که تیم بسته می شد، شاهد بودیم که در یارگیری این تیم بالانس نبود. در خط جلوی زمین، وضعیت تراکتور خیلی خوب است اما در ساختار دفاعی اصلا خوب نیست و می بینیم که هر توپی که روی دروازه می آید، یک خطر ایجاد می کند. باید به مربی فرصت داده می شد که این ساختار درست شود. بخش اعظم مشکلات تراکتور از همین مشکلات دفاعی بود و باید این فرصت به دنیزلی داده می شد تا بتواند به وضعیت تیم رسیدگی کند.