آرشیو یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۴۹
اخبار کشور
۳

با حضور امیر سیاری

پهپاد رزمی سیمرغ با برد 1500 کیلومتر به نیروی دریایی ملحق شد

آیین رونمایی و الحاق پهپاد رزمی، شناسایی و تاکتیکی سیمرغ با حضور دریادار حبیب الله سیاری در منطقه سوم نبوت نداجا برگزار شد.

آیین رونمایی و الحاق پهپاد رزمی، شناسایی و تاکتیکی سیمرغ با حضور امیردریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در منطقه سوم نبوت نداجا برگزار شد.پهپاد سیمرغ نمونه دریایی پهپاد شاهد-129 است که پیش از این در اختیار نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داشت و قابلیت اجرای عملیات رزمی بر علیه اهداف زمینی را با استفاده از بمب های هوشمند و هدایت دقیق سدید دارد.

این پهپاد کاملا بومی، دارای برد بلند و چند منظوره است که توانایی انجام پایش و اجرای تاکتیک های رزمی و جنگالی را داراست و تبدیل به دست بلند نیروی دریایی نیروی دریایی ارتش در آب های دوردست بر علیه دشمنان می شود.

پهپاد سیمرغ دارای برد عملیاتی یک هزار و 500 کیلومتر، سقف پرواز 24 هزار پا و مداومت پرواز 24 ساعته است. این پهپاد به دست توانمند دانشمندان و محققان ایرانی ساخته شده است و می تواند برنامه های مورد نظر از قبیل گشت، شناسایی و تاکتیک های رزمی و جنگالی را برای نیروی دریایی ارتش انجام دهد. به گزارش فارس همچنین در این مراسم، ناوشکن بایندر نیز به ناوگان نیروی دریایی ارتش در منطقه سوم نبوت در کنارک ملحق شد.