آرشیو یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸، شماره ۷۲۲۳
جهان
۱۳
خاورمیانه

حمله پهپادی به اقامتگاه مقتدی صدر در نجف

صالح محمد العراقی، یکی از افراد نزدیک به جریان صدر عراق اعلام کرد، منطقه «الحنانه» در نجف که محل اقامت مقتدی صدر، رهبر جریان صدر است، هدف حمله پهپادی قرار گرفت. او البته هیچ اشاره ای به جزئیات این حمله پهپادی نکرد اما گفت، پس از آنکه مقتدی صدر به گروه موسوم به «کلاه آبی ها» دستور داد از تظاهرکنندگان در بغداد و نجف حمایت کنند؛ این حمله اتفاق افتاد.

به گزارش ایسنا به نقل از سومریه نیوز، صالح محمد العراقی درباره اینکه آیا مقتدی صدر در زمان حمله پهپادی در اقامتگاه خود بوده یا خیر و آسیبی دیده یا خیر، حرفی نزد اما خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، مقتدی صدر در عراق نیست.

خبر دیگر اینکه وزارت خزانه داری امریکا چهار شخصیت عراقی به نام های خمیس فرحان الخنجر العیساوی، لیث الخزعلی، برادرش قیس الخزعلی و حسین فلاح اللامی را در لیست تحریم خود قرار داد و دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه امریکا در امور خاورمیانه اعلام کرد، در روزهای آینده مسئولان دیگری هم تحریم می شوند. این تازه ترین دور تحریم هایی است که در آن اشخاص حقیقی عراقی یا گروه های شبه نظامی هدف فشارهای واشنگتن قرار می گیرند و قیس خزعلی، دبیرکل گروه «عصائب اهل حق» معروف ترین چهره ای است که تحریم شده است. حسین فلاح اللامی هم از فرماندهان امنیتی گروه «حشدالشعبی» است. عصائب اهل الحق به این اقدام امریکا واکنش نشان داد و محمد الربیعی، سخنگوی دفتر سیاسی گروه الصادقون که نماینده عصائب اهل الحق است در توئیتر نوشت، تحریم های امریکا علیه رهبران این گروه بی فایده خواهد بود زیرا«ما هیچ دارایی و حساب خارجی نداریم.»