آرشیو یک‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸، شماره ۷۲۲۳
حوادث
۱۲

یک پلاک برای 2 خودرو

گروه حوادث : راننده خودرویی که با دستکاری پلاک انتظامی خودرواش، باعث دردسر و جریمه خودروی دیگری شده بود از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران» سرهنگ عباس سلطانی رئیس منطقه 25 پلیس راهور پایتخت در تشریح این ماجرا گفت: صبح روز پنجشنبه 14 آذر تیم گشت منطقه 25 پلیس راهور تهران بزرگ هنگام گشت در محدوده اتوبان زین الدین با خودروی تیبایی که به نظر می رسید ارقام پلاکش دستکاری شده مواجه شدند و خودرو را متوقف کردند. پس از بررسی پلاک خودرو مشخص شد که راننده عدد 8 را به عدد یک تبدیل کرده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه هر دو پلاک جلو و عقب این خودرو دستکاری و مخدوش شده بود از پلاک های این خودرو استعلام خلافی گرفته و مشخص شد که پلاک اصلی خودرو 280هزار تومان و پلاک دستکاری شده 980هزار تومان خلافی دارد.

سلطانی تصریح کرد: با دارنده شماره پلاک دستکاری شده تماس گرفته شد و از او خواستند تا به محل توقیف خوروی تیبا بیاید. وی پس از دیدن شماره پلاک خود روی تیبای توقیف شده با تعجب گفت: خودروی من اصلا از پارکینگ بیرون نیامده و در این مدت هم با موتورسیکلت تردد می کردم. در ادامه مشخص شد راننده تیبایی که شماره پلاک خود را دستکاری کرده برای ورود به محدوده طرح ترافیک اقدام به مخدوش کردن و تغییر ارقام پلاک خودروی خود کرده است. این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: خودرویی که در ارقام آن دستکاری شده بود به همراه راننده آن طی صورتجلسه ای برای سیر مراحل قانونی و جبران خسارت وارده به راننده تیبا تحویل کلانتری 120 سیدخندان شد.

برخورد جدی پلیس با پوشش و مخدوشی پلاک وسیله نقلیه

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور با بیان اینکه پلیس با قاطعیت با افرادی که سعی دارند با پوشش یا مخدوشی پلاک انتظامی خودرو وارد محدوده طرح بشوند برخورد قانونی خواهد کرد، تاکید کرد: برخی افراد با ترفندهای خاص سعی دارند قانون را دور بزنند. کسانی که پلاک خودروشان را به منظور ورود به محدوده طرح ترافیک یا محدوده کاهش آلودگی هوا بپوشانند، متحمل جریمه 60 هزار تومانی خواهند شد.وی اضافه کرد: ضمن اینکه افراد متخلف متحمل مجازات کیفری هم خواهند شد و برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی، مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه، برای متخلف از 6 ماه تا یک سال حبس در پی دارد.