آرشیو یک‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۴۹
ورزشی
۹

لزوم هماهنگی معاون قهرمانی و سرپرست کاروان ایران در المپیک

سرویس ورزشی: در فاصله کمتر از یک سال تا المپیک 2020 توکیو و در حساس ترین روزهای ورزش ایران هنوز معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مشخص نشده است. با گذشت چند هفته از استعفای محمدرضا داورزنی از این معاونت، گویا وزیر ورزش و جوانان برای معرفی معاون جدیدش به جمع بندی نرسیده تا صندلی مهم ترین معاونت ورزش ایران خالی بماند.

در مسیر موفقیت فدراسیون ها و ورزشکاران در سال قبل از المپیک، برخی از ارگان ها و نهادها نقش مهم و تاثیرگذاری دارند و با اقدامات و تصمیمات خود می توانند در این مسیر موثر واقع شوند. یکی از این نهادها، وزارت ورزش و جوانان است که معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در زیرمجموعه آن قرار دارد. در این معاونت حمایت ها و اقدامات زیادی از فدراسیون ها چه به صورت مادی و چه معنوی انجام می شود تا ورزشکاران بدون دغدغه راهی توکیو شوند.

در کنار معاونت قهرمانی، در کمیته ملی المپیک و در راس آن سرپرست کاروان ایران در توکیو 2020 دو بازوی توانمند ورزش ایران هستند که نقش مهمی برای کسب موفقیت در المپیک پیش رو دارند. هر چقدر هماهنگی و تعامل میان این دو نهاد بیشتر باشد، سودش را ورزش ایران می برد.

حالا که وزیر ورزش این قدر برای معرفی مهم ترین معاونش تعلل داشته ، حداقل انتظار می رود با درس گرفتن از اتفاقات گذشته گزینه ای را به عنوان معاون قهرمانی وزارت ورزش معرفی کند که در هماهنگی کامل با کمیته و سرپرست کاروان باشد.

بد نیست مسئولان این نکته را هم مد نظر داشته باشند که پیش از این ورزش از اختلافات وزارت و کمیته کم آسیب ندیده که هنوز در خاطر اذهان اهالی ورزش باقیمانده. از جمله این اتفاقات همان اختلافات مدیران کمیته و وزارت حین برگزاری بازی های آسیایی گوانگجو 2010 و قبل از المپیک لندن 2012 بود که گاهی آن قدر شدت می گرفت که نه تنها فضای ورزش را تحت تاثیر قرار می داد بلکه موجب می شد حتی مدیران سایر کشورها نیز متوجه اختلافات داخلی ما شوند!