آرشیو یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸، شماره ۴۵۳۰
جامعه
۱۳

خبر کوتاه

سرقت از امامزاده ای در ارومیه

خبرگزاری حوزه با انتشار تصویری از سرقتی خبر داده است که کمتر مشابه آن را در خبرها خوانده بودیم. این تصویر حکایت از آن دارد که سارقان ضریح این امامزاده را شکسته و دست به سرقت زده اند. در مواردی شاهد آن بوده ایم که قفل در ضریح شکسته می شد اما مشابه این شیوه کمتر دیده شده است.

براساس خبری که این خبرگزاری نوشته است افراد ناشناسی صندوق امامزاده محمد ابراهیم روستای بشکلوچای ارومیه را شکسته و پول های داخل آن را به سرقت بردند. حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی سرقت از امامزاده محمد و ابراهیم (ع) ارومیه را تایید کرد و گفت: متاسفانه سارقان با شکستن ضریح امامزاده نذورات آن را به سرقت بردند که موضوع از طریق آگاهی و نهادهای امنیتی در حال پیگیری است.

گود همجوار برج میلاد به زودی تحویل شهرداری می شود

مهدی صالحی مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به اینکه گود برج میلاد قرار است به شهرداری تهران تحویل داده شود، از آغاز عملیاتی فاز دوم برج میلاد در آینده ای نزدیک خبر داد. به گزارش ایلنا، مهدی صالحی در مورد گودبرداری فاز دوم برج میلاد اظهار کرد: گودبرداری فاز دوم باتوجه به اینکه شریک پروژه دچار برخی مشکلات حقوقی و تامین منابع شده بود، متوقف شد.

او در این باره افزود: به رغم مکاتبات مختلف با شهرداری تهران تاحدودی این مشکلات حل شد، البته تصمیم نهایی در این خصوص گرفته شد که پروژه به شهرداری بازگردانده شود.

صالحی بیان کرد: پروژه های شهرداری نیاز به یک سری اقدامات حقوقی دارد و باید به طور کامل انجام شوند و اگر شهرداری بدون برطرف کردن ابهامات وارد پروژه شود قطعا با مشکل روبه رو خواهد شد.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران تصریح کرد: قرار بر این است که پروژه تحویل شهرداری شود و شهرداری نیز تمهیدات لازم برای اینکه گودبرداری پایدار صورت گیرد را انجام دهد.