آرشیو دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸، شماره ۷۲۲۴
جهان
۱۳

600 حقوقدان امریکایی ترامپ را سزاوار استیضاح می دانند

بیش از 600 چهره آکادمیک از دانشکده های حقوق امریکا از جمله دانشگاه های ییل، راتجرز و هاروارد به این نتیجه رسیده اند که «شواهد فراوانی» وجود دارد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا رفتارهای سزاوار استیضاح انجام داده است. آنها در نامه ای سرگشاده به کنگره نوشتند، حذف این رئیس جمهوری امریکا امری مطابق قانون اساسی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، بیش از 600 چهره آکادمیک از دانشکده های حقوق امریکا در نامه سرگشاده خود نوشتند: شواهد قاطعی وجود دارد مبنی بر اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا با خیانت به سوگند ریاست جمهوری از طریق استفاده از اختیاراتش برای فشار بر یک دولت خارجی به منظور دریافت کمک به او در راستای تحریف انتخابات امریکا، به نفع شخص خودش و منافع سیاسی خودش، به بهای آسیب به منافع امنیت ملی عمل کرده است. رفتار او نوعی تهدید برای دموکراسی ما است و برای همین بنیانگذاران کشورمان راه استیضاح را در قانون اساسی گنجانده اند.»

علاوه بر این، اصحاب رسانه امریکا هم خواستار استیضاح ترامپ هستند. هیات تحریریه روزنامه لس آنجلس تایمز در مطلبی نوشتند: دیگر مسائل به اندازه کافی برای ما روشن شده است. ترامپ باید استیضاح شود.

چند روز پیش نیز نشریه بوستون گلوب امریکا از استیضاح ترامپ حمایت کرد و هیات تحریریه این نشریه در مطلبی نوشتند، نتایج مربوط به تحقیقات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا صراحتا نشان دادند سوءرفتار ترامپ به حدی شدید بوده که کنگره باید از اختیارش برای استیضاح او در فاصله کمتر از یک سال مانده تا انتخابات ریاست جمهوری 2020 استفاده کند.