آرشیو دو‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۰
شهرستان ها
۷

اعطای تسهیلات 45 میلیون تومانی سرمایه ای به واحدهای تجاری سیل زده

مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان گفت: برای واحدهای تجاری تسهیلات 45 میلیون تومانی سرمایه ای در نظر گرفته شده است.

غلام حسین خانی ، با اشاره به این که در شهرستان پل دختر دو استان اصفهان و اردبیل به عنوان استان های معین در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: مسئولیت شهر پل دختر و 13 روستای بخش مرکزی بر عهده بنیاد مسکن اصفهان است.

وی با بیان این که در منطقه ای که اصفهان استان معین آن است، 4600 واحد خسارت دیده بود، تصریح کرد: از این تعداد 3888 واحد تعمیری بوده که کار آن ها با کمک های مردم، بسیج و خیران به اتمام رسیده است.

خانی با اشاره به این که 712 واحد احداثی در این منطقه داریم، عنوان کرد: مراحل ساخت 95 درصد از این واحدها آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به این که مشکل کمبود تسهیلات در روستاها کمتر است، بیان کرد: تعدادی از خیرین به عنوان مجموعه امام رضایی ها و برخی همراه با بسیج و سپاه وارد کار شدند.

وی تاکید کرد: با حضور خیرین علاوه های وام و تسهیلات پرداختی، هر واحد تا 20 میلیون تومان کمک های مردمی را دریافت می کند.

خانی با اشاره به این که افرادی که واحدهای آن ها یک طبقه بوده اکنون در حال ساخت واحدهای دوطبقه هستند، عنوان کرد: با توجه به این که اسکلت تمام واحدهای احداثی به صورت دو طبقه اجرا می شود، پیشنهاد ما این است که طبقه همکف را تمام کنند که بتوانند از آن استفاده کنند و در آینده طبقه بالا را کامل کنند، چراکه هم برای پیلوت و هم طبقه بالا به آن ها وام داده می شود.

این مسئول با اشاره به اعطای تسهیلات بلاعوض و همچنین مشارکت خیرین در کمک به ساخت واحدهای تخریب شده، بیان کرد: برای ساخت هر واحد شهری حدود 95 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده و همچنین در زمینه های دیگر مانند توزیع رایگان سیمان، نقشه کشی رایگان، عدم پرداخت عوارض و... در ساخت واحدها کمک می شود.

وی تصریح کرد: برای واحدهای تجاری تسهیلات 45 میلیون تومان سرمایه ای در نظر گرفته شده است.