آرشیو دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۰
شهرستان ها
۷

فعال شدن 20 معدن راکد استان کرمانشاه

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از فعال شدن 20 معدن راکد استان با اشتغالزایی 180 نفر در هشت ماهه امسال خبر داد.

عزت الله حاصلی معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از اقدامات خوبی که در حوزه معادن کرمانشاه از ابتدای امسال انجام شده یاد کرد و گفت: در این مدت پنج مورد صدور پروانه بهره برداری از معادن با سرمایه گذاری 48/5 میلیارد ریال و اشتغالزایی 45 نفر داشتیم.

او افزود: عمده این معادن شامل سنگ لاشه، مخلوط کوهی و سنگ تزئینی بوده است.

معاون امور معادن سازمان صمت استان کرمانشاه از صدور 86 فقره مجوز طرح توسعه واحدهای معدنی استان در هشت ماهه امسال هم خبر داد و گفت: سرمایه گذاری این طرح های توسعه 1456 میلیارد ریال و اشتغالزایی آنها 996 نفر است.

حاصلی تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده برای صنایع معدنی در استان شامل دانه بندی های شن و ماسه، بتن آماده، محصولات بتنی را  یازده فقره با اشتغالزایی 119 نفر و سرمایه گذاری 728 میلیارد ریال اعلام کرد.

او افزود: در سال جاری تعهد داشتیم 20 معدن راکد استان را فعال کنیم که این کار در هشت ماهه اول سال به سرانجام رسید.

 معاون معادن سازمان صمت استان گفت: در این مدت 20 معدن راکد استان با اشتغالزایی بیش از 180 نفر و سرمایه گذاری 440 میلیارد ریال به چرخه تولید بازگشته است.

حاصلی گفت: در این مدت پنج مورد گواهی کشف، پنج مورد پروانه اکتشاف و 14 مجوز برداشت از معادن استان نیز صادر شده است.

او از وجود پنج پهنه معدنی سنقر، هرسین، گیلانغرب، میانی و اسلام آبادغرب هم در کرمانشاه یاد کرد و افزود: بجز پهنه سنقر که تا اواخر آذرماه آزاد می شود، سایر پهنه های استان اکنون آزاد و آماده جذب سرمایه گذاران است و متقاضیان می توانند درخواست خود را به این منظور در سامانه مربوطه ثبت کنند.