آرشیو دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۰
شهرستان ها
۷

دانش آموختگان در صدر بیکاران استان سمنان هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: بیکاری دانش آموختگان مهمترین مشکل استان در زمینه اشتغالزایی و رفع این معضل نیازمند تغییر فرهنگ و ذهنیت در جامعه است.

اسماعیل غنیان، در نخستین همایش طلاب و روحانیون کار آفرین استان سمنان در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: دانش آموختگان تنها علاقه مند به شغل اداری و پشت میزنشینی هستند که این رویکرد موجب بالارفتن آمار بیکاری در قشر دانش آموخته استان شده است.

وی بیان کرد: 10 سال گذشته سمنان جزو استان های دارای نرخ بیکاری پایین بود، اما در سال های اخیر با معضل بیکاری دانش آموختگان مواجه است که تغییر ذائقه و ذهنیت کارجویان گره گشای رفع این معضل است.

غنیان یادآور شد: روحانیان از سرمایه و پایگاه اجتماعی برخوردار هستند و نقشی مهم در ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه دارند.

وی ادامه داد: اقتصاد درون زا و مردمی از شاخص های اقتصاد مقاومتی است و تحقق این راهبرد در قالب فعالیت تعاونی محقق می شود و روحانیون نقشی مهم در تقویت و افزایش مشارکت مردم در قالب تعاونی دارند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان یادآور شد: نگاه خلاقانه و نوآورانه موجب رونق کارآفرینی و تامین بازار فروش می شود.

وی تصریح کرد: براساس تفاهم نامه های امضا شده بین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حوزه علمیه استان به منظور تشکیل تعاونی برای روحانیان و کسانی که با آنها کار می کنند، تسهیلات اشتغالزایی اعطا می شود.