آرشیو دو‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸، شماره ۷۲۲۴
ورزشی
۱۵

اخبار کوتاه

اولتیماتوم وزیر به فدراسیون های المپیکی

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در دویست و بیست و سومین نشست شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان، گفت: «در اتاق من به روی قهرمانان و المپیکی ها همیشه باز بوده و گاهی از عملکرد روسای فدراسیون ها گلایه هایی مطرح می شود. ریاست فدراسیون یک کار تمام وقت و برنامه دار است. رئیس فدراسیون در فاصله 200 روز تا المپیک چه برنامه مهم تری جز حمایت و پشتیبانی از قهرمانان و سهمیه داران المپیکی دارد؟ من به عنوان وزیر ورزش و جوانان هیچ کوتاهی را در این زمینه نمی پذیرم.»

اختصاص 30 میلیارد تومان به کمیته ملی المپیک

مبلغ اختصاص یافته برای بازی های المپیک 2020 توکیو در لایحه بودجه سال 99 مشخص شد و دولت مبلغ 30 میلیارد تومان به کمیته ملی المپیک برای هزینه در این رویداد بزرگ ورزشی اختصاص داده است تا صرف آن کند. دیروز (یکشنبه) سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در این خصوص بیان داشت: «ما در مجموع حدود 27 میلیارد تومان به فدراسیون ها کمک کرده ایم. تاکنون 90 درصد بودجه فدراسیون ها پرداخت شده و 10 درصد باقی مانده تا روزهای آینده واریز می شود. کمک ویژه ای هم برای رشته های المپیکی داریم.»

تقسیم درآمد تبلیغات ورزشی

در لایحه بودجه دولت در سال 99 اعلام شده درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی بین وزارت ورزش و صدا و سیما تقسیم می شود. این بند در صورت تصویب از سال بعد اجرایی خواهد شد.

برنز زارع در جام آلانز روسیه

رقابت های بین المللی کشتی جام آلانز روسیه دیروز (یکشنبه) در روسیه پیگیری شد و در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع  در دیدار رده بندی با نتیجه 10 بر صفر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.