آرشیو دو‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۰
صفحه آخر (جهان)
۱۲

دبیرکل انجمن علمای یمن: علمای سعودی، کاهنان معبدند و کارشان تحریف دین اسلام است

دبیرکل انجمن علمای یمن با تمسخر دلجویی هیئت علمای سعودی از آمریکا به دلیل حادثه تیراندازی فلوریدا توسط یک دانشجوی افسری عربستانی گفته، «علمای دربار سعودی کاهنان معبدند[نه عالمان اسلامی]که دین را تحریف می کنند».

پس از آنکه مشخص شد عامل تیراندازی روز جمعه در پایگاه هوایی فلوریدای آمریکا یک دانشجوی افسری عربستانی بوده که از سوی ریاض اعزام شده بود، مقامات و علمای دولتی سعودی با ارسال پیام های متعدد این اتفاق را جنایت خوانده و سعی کردند با دلجویی از آمریکا خود را از آن مبرا کنند. علامه «عبدالسلام الوجیه» دبیرکل انجمن علمای یمن با مشاهده این وضع طی گفت وگو با المسیره گفت اینها عالم دینی نیستند تحریف کنندگان دین هستند: «علمای دربار سعودی دین اسلام را تحریف می کنند که آخر و عاقبت فتواهایشان گرفتن هزاران قربانی است.»

به گزارش فارس، دبیرکل انجمن علمای یمن سپس تاکید کرد: «اکثر جنایاتی که در کشورهای عربی و اسلامی رخ می دهد نتیجه فتوای علمای سعودی است... علمای سعودی وقتی هزاران جرم و جنایت در یمن و اقصی نقاط جهان عرب رخ می دهد کجا هستند؟ آنها عالمان ارشد نیستند، کاهنان معبدند».

گفتنی است پایگاه هوایی نیروی دریایی آمریکا در ایالت فلوریدا روز جمعه شاهد چندین تیراندازی بود و منابع رسانه ای از کشته شدن چهار نفر از جمله عامل این تیراندازی خبر دادند. دبیرخانه هیئت علمای عربستان نیز این جنایت را محکوم کرد و گفت: «این اتفاق جنایتی فجیع و ناسازگار با اسلام است که ریختن خون را حرام می شمرد». این در حالی است که علمای سعودی جنایات کشورشان علیه هزاران نفر از مردم بی گناه یمن طی پنج سال گذشته را به فراموشی سپرده اند.