آرشیو دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸، شماره ۴۵۳۱
اقتصاد
۱۱

خبرخوان

مجوز ساخت فرودگاه آمل صادر شده است

نماینده مردم آمل در مجلس گفت: مجوز ساخت فرودگاه در آمل صادر شده و در لیست ردیف بودجه قرار گرفته است. عزت الله یوسفیان ملاء با اشاره به راه اندازی فرودگاه اجرا شدن این پروژه را حتمی اعلام کرد و گفت: مجوز ساخت این فرودگاه صادر شده و در لیست ردیف بودجه قرار گرفته است و پروژه ای که در این کتابچه بودجه قرار بگیرد مطمئنا اجرایی می شود، اگرچه ممکن است سال ها به طول انجامد.

حاشیه نشینی در چابهار تا پایان سال تمام می شود

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ کشور با حاشیه نشینی در چابهار همانند سیل برخورد شد، گفت: بنیاد مسکن را در زاهدان مستقر کردیم تا با ساخت خانه به این وضعیت پایان دهد و در ماه های آینده پدیده حاشیه نشینی را در چابهار خاتمه می دهیم.

درخواست وزیر صنعت از تاجران عمانی

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشوق های صادراتی برای ورود تجار عمانی، تصریح کرد: ما قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی را داریم که براساس این قانون هر خارجی برای سرمایه گذاری در کشور اقدام کند، اصل و فرع سرمایه گذاری آن در مقابل ریسک های غیرتجاری تضمین خواهد شد. او ادامه داد: همچنین اگر سرمایه گذار بخواهد کار تولیدی در شهرک های صنعتی کشور انجام بدهد، زمین های مناسب با شرایط مناسب دریافت می کند و در حوزه های دیگری مانند گردشگری و ساخت هتل و مواردی دیگر نیز قطعا حمایت هایی انجام خواهد شد و زیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ کشور با حاشیه نشینی در چابهار همانند سیل برخورد شد، گفت: بنیاد مسکن را در زاهدان مستقر کردیم تا با ساخت خانه به این وضعیت پایان دهد و در ماه های آینده پدیده حاشیه نشینی را در چابهار خاتمه می دهیم.

معضل درست مصرف نکردن سموم کشاورزی

مسعود گیل آبادی رییس انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی گفت: دلیل باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی عدم آگاهی کشاورزان در درست مصرف کردن آنهاست. او عدم درست مصرف کردن سموم را یک معضل برای تولید محصولات کشاورزی دانست که برطرف کردن آن ضرورتی اجتناب ناپذیر است.