آرشیو یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸، شماره ۳۵۸۵
سیاست
۶

اطلاعیه دفتر معاون سیاسی وزیر کشور درباره اطلاع نداشتن رئیس جمهور از گرانی بنزین

سخنان روحانی حاکی از نهایت اعتماد به شورای امنیت کشور بود

منبع: شرق

دفتر معاون سیاسی وزیر کشور با صدور اطلاعیه ای اظهارات منتشرشده از سوی جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور، در یکی از سایت ها را مخدوش و نادرست اعلام و تاکید کرد: «سخنان رئیس جمهوری در آذربایجان شرقی حاکی از نهایت اعتماد و اطمینان ایشان نسبت به شورای امنیت کشور و وزیر کشور بوده است». روز گذشته بعد از نشست خبری معاون سیاسی وزیر کشور، خبرگزاری تسنیم نوشت او در گفت وگو با سایت «رویداد 24» گفته: «روز سه شنبه ساعت 10 صبح شورای امنیت کشور برگزار شد و در همان جلسه زمان سهمیه بندی مطرح شد. بعد از جلسه صورت جلسه آن در اختیار رئیس جمهور قرار گرفت. روز چهارشنبه نیز وزیر کشور در دولت گزارش می دهد؛ بنابراین تلقی من این است که رئیس جمهور خواسته بگوید به وزیر کشور اعتماد دارم، اما شما خوش بین باشید». به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دفتر جمال عرف در اطلاعیه خود آورده است: «معاون سیاسی وزیر کشور در حاشیه نشست امروز (شنبه) ستاد انتخابات کشور هیچ تصریحی بر مطلع بودن رئیس جمهوری از تاریخ و ساعت اجرای طرح نداشته اند و صرفا گفته اند رئیس جمهوری در جریان جلسات شورای امنیت کشور (شاک) مرتبط با این موضوع بودند و روز سه شنبه پس از برگزاری جلسه، صورت جلسه شاک برای ایشان ارسال شده است».

در ادامه این اطلاعیه آمده است همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در جلسه چهارشنبه دولت گزارش جلسات شاک و تدابیر اتخاذشده را ارائه کرده اند، اما تعیین زمان بندی دقیق اجرای این طرح در دولت مطرح نشده است. در اطلاعیه دفتر معاون سیاسی وزیر کشور همچنین آمده که سخنان رئیس جمهوری در آذربایجان شرقی حاکی از نهایت اعتماد و اطمینان ایشان به شورای امنیت کشور و وزیر کشور بوده است.

رئیس جمهوری روز چهارشنبه در آذربایجان شرقی درباره افزایش قیمت بنزین گفته بود: «من هم مانند شما روز جمعه فهمیدم قیمت بنزین تغییر کرده است». حسن روحانی همچنین گفته بود اجرای سیاست سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین بر عهده وزارت کشور بوده است. روحانی گفته بر همین اساس از وزیر کشور خواسته او را هم در جریان زمان اجرای این سیاست قرار ندهد. این سخنان با انتقادهای زیادی مواجه شد.