آرشیو دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۵
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

خاطره بازی افسانه بایگان با کانون

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن قدر نهاد موثری بوده که حالا پای حرف هر 60 50 ساله ای در سینما و تئاتر و ادبیات و هنرهای تجسمی بنشینید، می شنوید که کودکی و نوجوانی اش را یا در آنجا سپری کرده یا با محصولات تولیدشده در کانون انسی داشته است. پیش از این حرف های فاطمه معتمدآریا درباره نوجوانی اش و کانون را شنیده بودیم و حالا هم دیگر بازیگر هم نسل او افسانه بایگان درباره بخشی از جشنواره بین المللی قصه گویی کانون اظهار نظر کرده است.

 او گفته: «قصه 90 ثانیه، فقط پرداختن به قصه و قصه گویی نیست بلکه با اتفاق های روانشناختی که در افراد به وجود می آورد کمک می کند تا در گویش و خودشناسی افراد تغییرهای مثبتی رخ دهد».

آن طور که روابط عمومی و امور بین الملل کانون خبر داده، افسانه بایگان که از 12سالگی وارد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده، حالا بخشی از خاطره های دوران نوجوانی خود را با قصه قصه گویان کانون رقم زده است.

بایگان با یادآوری این که کانون همچون مادربزرگی قصه گو در ذهنش ماندگار شده، گفته: «خاطرم هست اولین قصه ای را که شنیدم خانم عاطفی روایت می کرد؛ آن قصه در آن زمان تاثیر زیادی روی من گذاشت و حتی در سال های بعدتر هم در منش و کنش های رفتاری من تاثیرگذار بود.»