آرشیو سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۱
اخبار کشور
۳

سردار جلالی: مجلس، دولت را مکلف به تکمیل شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال 99 کند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه مجلس باید دولت را مکلف به تکمیل شبکه ملی اطلاعات در تمامی لایه ها تا پایان سال 99 کند، گفت: اکنون بهترین زمان برای مکلف کردن همه دستگاه ها به تکمیل شبکه ملی اطلاعات است.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص اظهارات رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت حمایت از شبکه ملی اطلاعات، گفت: هرچند این حمایت دیرهنگام صورت گرفت اما به هرتقدیر جای خرسندی دارد که بالاخره در بین مسئولان دولتی نیز این گفتمان نهادینه شده است که شبکه ملی اطلاعات یک نیاز حیاتی برای کشور است و من شخصا از آقای رئیس جمهور بابت این رویکرد تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه به نظرم اکنون بهترین زمان برای مکلف کردن همه دستگاه ها به تکمیل شبکه ملی اطلاعات است، افزود: در شرایط فعلی که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی بودجه سال 99 هستند، این فرصت وجود دارد تا مباحث مربوط به شبکه ملی اطلاعات نیز در بودجه سال آتی مورد توجه باشد.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه مجلس باید دولت را مکلف کند که تا پایان سال 99 شبکه ملی اطلاعات را به طور کامل و در تمامی لایه ها تکمیل کند، تصریح کرد: یکی از مهم ترین بخش های شبکه ملی اطلاعات که اکنون در آن نقص وجود دارد «موتور جستجوی ایرانی» است که در داستان قطع اینترنت اخیر نیز جای خالی آن به جد احساس شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور دومین بخش ضروری در خدمات مرتبط با شبکه ملی اطلاعات را «ایمیل ایرانی» دانست و اظهار داشت: البته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و ضرورت دارد تا از فعالان این بخش حمایت به عمل آید.

وی با تاکید بر اینکه موضوع CDN و DNS بومی هم باید از سوی مجلس محترم تعیین تکلیف شود، ادامه داد: سازمان پدافند غیرعامل کشور آمادگی دارد به عنوان بازوی نظارتی مجلس در این زمینه وارد عمل شده و اقدام به گزارشدهی تخصصی کند.

سردار جلالی که با فارس گفتگو می کرد با بیان اینکه «راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست» گفت: «به دنبال استقلال در فضای سایبری هستیم» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان تاکید کرد: ما آمادگی داریم تا طرح مربوط به این مسئله را به قید فوریت تقدیم مجلس محترم کنیم.