آرشیو سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸، شماره ۷۲۲۵
جهان
۱۳
امریکا

نادلر: ترامپ را سه دقیقه ای استیضاح می کنیم

در حالی که برخی منابع آگاه به شبکه خبری سی ان ان امریکا گفته اند، رای گیری برای استیضاح ترامپ در کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا به احتمال بسیار زیاد در هفته جاری انجام می شود، جری نادلر، رئیس این کمیته قضایی گفت، شواهد مربوط به اوکراین گیت آنقدر روشن و صریح است که «اگر حزب دموکرات این پرونده را در یک دادگاه مطرح کند ترامپ در سه دقیقه استیضاح می شود.»جری نادلر که یکشنبه شب در برنامه «استیت آف یونیون» شبکه خبری سی ان ان مقابل «دانا باش»، مجری این برنامه نشسته بود، گفت، «شواهد مستقیم قابل توجهی وجود دارد» که استیضاح رئیس جمهوری را موجه می کند و دموکرات ها در این پرونده کاملا با هم متحد و هم عقیده هستند.

این سخنان نادلر یک روز پس از انتشار گزارش کمیته متبوعش بود که در آن آمده بود، بحث های تاریخی ای بر سر استیضاح در جریان است. در گزارش روز شنبه کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا ترامپ به ارتکاب جرم مستحق استیضاح متهم نشده اما تاکید شده بود، همه چیز بستگی به جلسه استماع دوشنبه (دیشب) دارد زیرا در این جلسه شواهد علیه ترامپ از سوی دو کمیته اطلاعات و کمیته قضایی مجلس نمایندگان ارائه می شود.

کاخ سفید روز جمعه در نامه ای به کنگره اعلام کرد، دولت قصد ندارد در این تحقیقات که «ناعادلانه» می خواند از ترامپ دفاع کند. احتمال می رود یکی از بندهای استیضاح علیه ترامپ کارشکنی در مسیر تحقیقات باشد. ترامپ این اتهام را که برای منافع سیاسی خود به اوکراین فشار آورده بود تا درباره جو بایدن، رقیب انتخاباتی اش در سال 2020 تحقیق کند رد می کند.