آرشیو سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۱
ورزش
۹

واکنش دبیرکل به بودجه صفر دولت برای پارالمپیک توکیو: در شوکم

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در واکنش به اینکه دولت در لایحه پیشنهادی بودجه 99 هیچ مبلغی ویژه بازی های پارالمپیک پیش بینی نکرده است، گفت: جوابی ندارم و در شوک هستم.

رئیس جمهور روز یکشنبه لایحه پیشنهادی دولت برای کل بودجه سال 99 کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.در این لایحه علاوه بر بودجه ای که در بخش جاری و عمرانی و همچنین متفرقه برای کمیته ملی المپیک در نظر گرفته شده است، مبلغ 30 میلیارد تومان هم برای این کمیته و ویژه بازی های المپیک پیشنهاد شده است.

برای کمیته ملی پارالمپیک اما هیچ بودجه ویژه و جدا از بودجه سالیانه این کمیته پیش بینی نشده در حالیکه کمیته ملی پارالمپیک هم همچون کمیته ملی المپیک سال آینده درگیر بزرگترین رویداد خود یعنی بازی های پارالمپیک خواهد بود. این موضوع با واکنش هادی رضایی همراه شده است. دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در این زمینه گفت: به معنای واقعی در شوک هستم و هیچ پاسخ و توجیهی برای این موضوع ندارم چون اصلا منطقی برای آن پیدا نمی کنم.

وی با اشاره به مقایسه سطحی میان وضعیت دو کاروان اعزامی به المپیک و پارالمپیک ادامه داد: کاروان پارالمپیک دو سه برابر کاروان المپیک کسب سهمیه می کند و به همین اندازه مدال آورتر هم است. تا به امروز ورزشکاران جانباز و معلول 71 سهمیه گرفته اند اما میزان سهمیه برای کاروان المپیک تازه به عدد 29 رسیده است. با این حال نمی دانم چرا ما نباید بودجه ویژه بازی های پارالمپیک داشته باشیم.