آرشیو سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸، شماره ۷۲۲۵
اجتماعی
۱۴

نشست کمیته همکاری های رسانه ای ایران و روسیه

روز گذشته دومین نشست کمیته همکاری های رسانه ای ایران و روسیه با حضور سفیر ایران در فدراسیون روسیه، معاونان وزیران فرهنگ و ارتباطات و تنی چند از نمایندگان برخی از رسانه های تراز اول دو کشور در مسکو آغاز شد. به گزارش ایرنا از مسکو، در این نشست قرار است دو طرف در خصوص پیشبرد اهداف مد نظر و بررسی توافق های به دست آمده در نخستین نشست کمیته همکاری های رسانه ای به تبادل نظر و گفت وگو بپردازند. پیش بینی می شود در پایان این نشست، توافقنامه همکاری رسانه ای در قالب کمیته رسانه ای ایران و روسیه میان «محمد خدادی» و «الکسی کنستانتینویچ ولین» معاونان وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و توسعه دیجیتالی، مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه امضا شود. گفتنی است، هیاتی از مدیران رسانه ای ایران دیروز به ریاست معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در دومین نشست کمیته همکاری های رسانه ای ایران و روسیه وارد مسکو شده است. در این دور از گفت وگوها زمینه های همکاری و هم افزایی در حوزه رسانه بین دو کشور در راستای تقویت مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و پیگیری توافق ها و تفاهمات اولین دور گفت وگوها که سال گذشته در تهران برگزار شد، توسط نمایندگان رسانه های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بازدید از مراکز رسانه ای و آشنایی با تجربیات روسیه در این زمینه و گفت وگو با اندیشمندان و صاحبنظران روسیه و همچنین شرکت در همایش ایران شناسان روس از دیگر برنامه های پیش بینی شده هیات رسانه ای ایران در روسیه است. ضمن اینکه هیات رسانه ای ایران ظهر دیروز از تلویزیون زویزدا(ستاره سرخ) وابسته به وزارت دفاع روسیه دیدار و با مسئولان آن به گفت و گو و مذاکره پرداختند.

مهدی شفیعی معاون خبرگزاری ایرنا و مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران، مجید قلی زاده مدیرمسئول خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نادعلی زاده مدیرمسئول پایگاه خبری جماران، مهران کرمی مدیرمسئول روزنامه همشهری، ابوالحسن ریاضی مدیرعامل روزنامه همشهری، فرشاد مهدی پور صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه صبح نو، مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق، علیرضا بختیاری مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد و پیمان جبلی معاون صدا و سیما در این سفر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی می کنند.