آرشیو سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۱
صفحه آخر (جهان)
۱۲

سفر نتانیاهو به پرتغال با 11 چمدان لباس جنجال به پا کرد

به دنبال سفر «بنیامین نتانیاهو» به پرتغال با 11 چمدان، رسانه های رژیم صهیونیستی به انتقاد از نخست وزیر پرداخته و اقدام او را حیف و میل اموال عمومی دانستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای حفظ قدرت خود و تداوم نخست وزیری ، شانس زیادی ندارد و هم اکنون زیر ذره بین رسانه ها قرار دارد. به همین دلیل، شرایط برای وی، حساس و بحرانی است. نتانیاهو از سوی دادستانی، متهم به فساد و رشوه شده و تنها یک قدم با زندان فاصله دارد. علاوه بر این، شورش اعضای حزب «لیکود» علیه رهبری نتانیاهو بر این حزب، نیز وی را در وضعیت پیچیده ای قرار داده است. تمام این بحران ها پس از ناکامی نخست وزیر در تشکیل کابینه، به وجود آمده و مورد توجه قرار گرفته است. اکنون تمام رفتار و حرکات نتانیاهو مورد رصد قرار گرفته است. به همین خاطر، سفر اخیر نتانیاهو به پرتغال، با حاشیه های زیادی همراه شده و حتی به چمدان های وی نیز ایراد گرفته اند.

نتانیاهو که بعد از مخالفت مقام های انگلیس برای سفر او به لندن برای دیدار با مقام های آمریکایی حاضر در نشست ناتو، به «لیسبون» پایتخت پرتغال، سفر و در آنجا علیه ایران با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا رایزنی کرده بود، حالا در فلسطین اشغالی با یک جنجال تازه درباره این سفر مواجه شده است. آن گونه که روزنامه «الشرق الاوسط» نوشته، رسانه های رژیم صهیونیستی مانند «یدیعوت آحارونوت» خبر دادند، بنیامین نتانیاهو و همسرش در سفر اخیر به پایتخت پرتغال، 11 چمدان از فلسطین اشغالی با خود برده بودند، اما دفتر نتانیاهو این خبر را «شایعات محض» خوانده است.

به گزارش فارس، یدیعوت آحارونوت در گزارش خود، از نخست ‎وزیر رژیم صهیونیستی شدیدا انتقاد کرده و درباره علت همراه بردن 11 چمدان در سفر یک روزه، سوالاتی را مطرح کرده است.

تازه ترین جنجال ها درخصوص نتانیاهو در شرایطی بالا گرفته که طبق نظرسنجی ها در فلسطین اشغالی، بیش از نیمی از ساکنان فلسطین اشغالی خواستار استعفای او هستند.