آرشیو سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۶
رسانه: بین الملل
۸

جهان نما

تعرض مجدد صهیونیست ها به مسجدالاقصی

شهرک نشینان رژیم صهیونیستی، تحت حمایت نظامیان این رژیم به مسجدالاقصی تعرض کردند. به گزارش پایگاه لبنانی العهد، صهیونیست ها همچنان به سلسله تعرض های روزمره خود به مسجدالاقصی ادامه می دهند. بر اساس این گزارش، آخرین اخبار از قدس اشغالی حاکی از آن است که مسجدالاقصی بار دیگر مورد تعرض صدها شهرک نشین صهیونیست قرار گرفته است.

رسانه های فلسطینی اعلام کردند تعرض شهرک نشینان به مسجدالاقصی با چراغ سبز نظامیان این رژیم اتفاق افتاده است.

کره شمالی: چیزی برای از دست دادن نداریم

کیم یونگ چول، دیپلمات ارشد کره شمالی -که گفته می شود نقش پررنگی در مذاکرات میان کشورش و ایالات متحده داشته است-دونالد ترامپ را پیرمرد عجول توصیف کرد.

به گزارش یورونیوز، او با هشدار دوباره به پایان قریب الوقوع ضرب الاجل پیونگ یانگ به واشنگتن برای احیای مذاکرات، گفت: ما دیگر چیز زیادی برای از دست دادن نداریم.

راهبندان 600 کیلومتری

اعتصاب عمومی در فرانسه که از روز پنجشنبه پنجم دسامبر آغاز شده، روز گذشته هم ادامه یافت و باعث ایجاد بیش از 600 کیلومتر راهبندان در استان ایل دو فرانس، به مرکزیت پاریس شد.

به گزارش یورونیوز، به جز یک سندیکا، تمام اتحادیه های کارگران و کارمندان فرانسوی در اعتراض به برنامه دولت برای اصلاح قانون بازنشستگی اعلام اعتصاب کرده اند.

آزمایش موشکی کره شمالی با تصاویر ماهواره ای

تصاویر ماهواره ای که از سایت پرتاب موشک کره شمالی پیش و پس از اعلام آزمایش موشکی اخیر به دست آمده، تایید می کند یک موتور راکت در این مکان آزمایش شده است. این مطلب را خبرگزاری رویترز روز گذشته به نقل از برخی کارشناسان موشکی منتشر کرد.

ترکیه 11 زندانی داعشی را به فرانسه بازگرداند

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد 11 زندانی فرانسوی مظنون به عضویت در داعش را صبح روز گذشته به فرانسه باز گردانده است.

به گزارش یورونیوز، یکی از سخنگویان دولت ترکیه روز 11 نوامبر (سه هفته پیش) از تصمیم دولت این کشور برای بازگرداندن اعضای داعش به کشورهای مبدا (عمدتا در اروپای غربی) خبر داده بود.