آرشیو چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۲
شهرستان ها
۷

کاشت 125 هزار اصله نهال جنگلی در استان اصفهان

اصفهان- خبرنگار کیهان: 125 هزار اصله نهال جنگلی در اراضی استان اصفهان کاشته شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه در کشور 145 میلیون نهال کاشته می شود که سهم استان اصفهان کاشت 125 هزار اصله نهال و بذر است گفت:

در حوزه جنگل کاری، در چهار هزار و هفت هکتار از زمین های استان بذر و نهال کاشته می شود که بزرگ ترین آن در منطقه مرق و دنبی شهرستان برخوار با گونه های جنگلی در وسعت یک هزار و 53 هکتار است.

محمد حسین شاملی، با بیان اینکه در این منطقه برای کاشت بذر حدود 600 گوده با کمک اعضای کنگره 60 ایجاد شده است، افزود: کنگره 60 دوستدار توسعه فضای سبز است که با حضور 800 نیرو در این طرح ملی مشارکت کرد.

وی افزود: فراهم کردن پنج هزار هکتار جنگل دست کاشت گام کوچکی در راستای توسعه جنگل کاری و مقابله با بیابان زایی در استان اصفهان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه گونه کاشته شده در این طرح از نوع بادام اسکوپاریا است، گفت: هر هکتار این گونه جنگلی 40 کیلو بذر می دهد.

شاملی افزود: بادام اسکوپاریا در حال حاضر کیلویی 20 هزار تومان به فروش می رسد که در زمان بذر دهی حدود 842 میلیون تومان در سال برای مردم دو روستای مرق و دنبی درآمدزایی دارد.

وی گفت: هدف از این اقدام حفظ، احیا و توسعه جنگل ها، مراتع و مقابله با بیابان زایی است که در دیگر شهرستان ها از جمله تیران و کرون، شاهین شهر، فریدونشهر، سمیرم، بویین میاندشت، لنجان، شهرضا، اردستان، نایین، خور  و بیابانک، آران و بیدگل و کاشان نیز در مجموع پنج هزار و هفت هکتار اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: جنگل کاری علاوه بر حفظ اراضی منابع طبیعی در حراست از اراضی کشاورزی نیز موثر است و این امر برای مردم محلی و امرار معاش آنها بسیار مهم است.