آرشیو چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۲
شهرستان ها
۷

مشارکت مردم، کمک زیادی به نظارت بر بازار می کند

رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: نظارت بر بازار، تنها با بازرسی بازرسان اتفاق نمی افتد و مردم نیز باید مشارکت کنند.

سیدمحمود موسوی، اظهار داشت: مردم می توانند با مقایسه قیمت ها اقدام به خرید کرده و یا در صورت مشاهده تخلف، به شماره پیغامگیر 124 اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده تخلف و یا گزارش مردمی با واحد مربوطه بدون اغماض برخورد می شود، افزود: برای سهولت و تسریع در رسیدگی به تخلفات، دفتر بازرسی در ضلع غربی سبزه میدان مستقر است و در صورت شکایت مردم در همان لحظه رسیدگی می شود.

موسوی با بیان اینکه جلسات کارگروه تنظیم بازار استان پس از اصلاح نرخ و سهمیه بندی بنزین با فاصله زمانی کم از یکدیگر تشکیل شده است، اظهار داشت: نظارت مستمر و میدانی بر بازار توسط بازرسان اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و بازرسان افتخاری به صورت محسوس و نامحسوس صورت می گیرد.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان تصریح کرد: علاوه بر بازار مرکز شهر زنجان در حوزه خدمات در حاشیه شهر نیز سوءاستفاده هایی به بهانه گرانی بنزین، صورت گرفته که پرونده تمام آنها بدون اغماض به تعزیرات حکومتی معرفی و برخورد جدی با آنها صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه برخی مواد غذایی مانند حبوبات از گذشته، خریداری شده و ارتباطی به گرانی بنزین ندارد، خاطرنشان کرد: خرید میوه و تره بار به صورت روزانه بوده که با نرخ بنزین و کرایه حمل ونقل، ارتباط دارد و سبب افزایش قیمت شده است.

موسوی اضافه کرد: آزاد شدن صادرات میوه و تره بار نیز دلیل دیگر افزایش قیمت در بازار است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان درخصوص کرایه نیسان های باربری نیز گفت: سوخت حدود 80 درصد نیسان ها گازوئیل بوده و 10 درصد نیز دوگانه سوز هستند و بنابراین نرخ کرایه باربری آنها ارتباطی به افزایش قیمت بنزین ندارد.