آرشیو چهار‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۲
شهرستان ها
۷

به همت بسیج سازندگی

چهار هزار و 500 کارگاه تولیدی در همدان راه اندازی شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: چهار هزار و 500 کارگاه تولیدی در این استان راه اندازی شده است.

سرهنگ پاسدار علی قراباغی ، در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی و تجلیل از کارآفرینان موفق بسیجی افزود: برای راه اندازی این تعداد کارگاه 62 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که منجر به ایجاد 9 هزار فرصت شغلی شده است. وی گفت: سال 98 با شروع بارندگی های سیل آسا 22 استان از جمله همدان تحت تاثیر قرار گرفتند و در ابتدا 40 روز جهادگران در منطقه گمیشان استان گلستان خدمت رسانی کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: با بازگشت به استان همدان دریافتیم که میزان خسارت در همدان بیشتر بوده و 17 هزار و 400 واحد مسکونی بر اثر سیلاب آسیب دیدند.

سرهنگ قراباغی ادامه داد: بسیج سازندگی وظیفه احداث و مرمت 500 واحد را در این استان بر عهده گرفتند که کار ساخت 187 واحد و مرمت 223 واحد به اتمام رسید و کار ساخت 44 واحد در روستای برفیان تویسرکان نیز احداث می شود. وی گفت: اجرای 40 هزار پروژه  محرومیت زدایی به مناسبت چهلمین سال انقلاب از بهمن سال گذشته در دستور کار سپاه قرار گرفت که سهم همدان یک هزار و 40 طرح بود که یک هزار و 60 طرح در همدان بهره برداری شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: یکی از ماموریت های سپاه با محوریت صندوق قرض الحسنه رخ داد چرا که راه اندازی این صندوق ها به مردمی کردن اقتصاد کمک می کند.

سرهنگ قراباغی ادامه داد: یک هزار و 137 گروه جهادی ساماندهی و شناسنامه دار شدند که شامل 509 گروه پایگاه محور و 628 گروه جهادی جغرافیا محور است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآوری کرد: در سیل امسال 137 گروه جهادی، اربعین 32 گروه جهادی ، نوروز 98 حدود 78 گروه جهادی فعالیت داشتند و 25 گروه در زمینه طرح کرامت و پیشگیری از اعتیاد فعال شدند.