آرشیو چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۲
صفحه آخر (جهان)
۱۲

اف بی آی به دنبال سرنگونی ترامپ

سرویس خارجی: رئیس جمهور آمریکا حین انتقاد از روند تحقیقات درخصوص فعالیت های انتخاباتی اش در سال 2016، «اف بی آی» (پلیس فدرال آمریکا) را به تلاش برای سرنگونی دولت خود متهم کرد.

ترامپ طی سه سال گذشته بارها دموکرات ها را به تلاش برای کودتا علیه دولت خود متهم کرده وی حتی چندین بار فرآیند استیضاح را تلاش دموکرات ها برای استیضاح خود عنوان کرده که به گفته او، ممکن است حتی به جنگ داخلی منجر شود. در جدیدترین مورد رئیس جمهور آمریکا «اف بی آی» را به کودتا علیه دولتش متهم کرده است.  آن طور که پایگاه خبری هیل اعلام کرده، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه با استناد به گزارش جدید بازرس کل وزارت دادگستری این کشور گفته، مقامات

«اف بی آی» با تحقیقات درباره کمپین انتخاباتی سال 2016 قصد سرنگونی اش را داشته اند. رئیس جمهور آمریکا در نشستی در کاخ سفید گفته: «این اقدام برای سرنگونی دولت بود، این یک سرنگونی نافرجام بود و افراد بسیاری در آن دخیل بودند و گیر افتادند».

رسوایی خانوادگی برای ترامپ

خبر دیگر اینکه گزارش بازرس وزارت دادگستری آمریکا از روابط مخفیانه چندین ساله دختر ترامپ رئیس جمهور این کشور با یک مامور اطلاعاتی «ام آی6» خبر می دهد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بازرس وزارت دادگستری آمریکا در گزارشی اعلام کرده «کریستوفر استیل»، افسر سابق «ام آی 6» افشا کرده که سال ها با ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا روابط شخصی داشته و هدایایی را به او داده است.در گزارش «مایکل هورویتس» مستقیما به نام ایوانکا ترامپ اشاره نشده، اما خبرگزاری ای بی سی نیوز به نقل از منابع ناشناس و آگاه از ارتباطات گذشته دختر ترامپ، این موضوع را تائید کرد. در این گزارش به تمایل این مامور سابق اطلاعاتی انگلیس به خانواده ترامپ اشاره شده، این در حالی است که دونالد ترامپ اخیرا در توئیتی این موضوع را تکذیب کرد.

در این گزارش با استناد به گفته استیل آمده، او پیشتر با ایوانکا در برج ترامپ ملاقات و چندین سال با او ارتباط داشته است. همچنین ای بی سی نیوز با استناد به منابع آگاه خود گزارش داده این دو تقریبا یک دهه قبل از مبارزات انتخاباتی ترامپ در سال 2016 با هم در ارتباط بودند و ایوانکا با این مامور اطلاعاتی انگلیس در سال 2010 ملاقات داشته است.