آرشیو چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۲
صفحه آخر (جهان)
۱۲

با تمدید اعتصاب سراسری

فرانسه قفل شد ترافیک 631 کیلومتری در پاریس

با تمدید اعتصاب سراسری اتحادیه های کارگری و تعطیلی سیستم حمل ونقل عمومی در فرانسه پاریس رسما قفل شد و ترافیک سنگین 631 کیلومتری در پایتخت فرانسه ایجاد شد!

روز دوشنبه اعتصاب سراسری اتحادیه های کارگری در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی برای روز پنجم ادامه پیدا کرد. با شکست مذاکرات دولت و رهبران کارگری، اتحادیه رای به ادامه اعتصاب دادند و اتحادیه های فرانسه از معلمان، پزشکان و دیگر کارمندان بخش دولتی نیز خواسته اند تا اعتصاب را ادامه دهند. به این جمع، «جلیقه زردها» هم اضافه شدند تا کار برای «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور جوان و کم تجربه فرانسه سخت تر شود.

بدین ترتیب با ادامه اعتصاب در بخش حمل ونقل عمومی فرانسه، مردم مجبور شدند از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند و همین امر باعث ایجاد یک ترافک عظیم به طول 631 کیلومتر در پاریس و برخی شهرهای این کشور شد. در پاریس و حومه مترو و اتوبوس های شهری از کار افتادند و...

 بر اساس گزارش رسانه های فرانسوی علت این ترافیک گسترده کاهش شمار متروها، اتوبوس ها و قطارهای بین شهری بود و به گفته سخنگوی راه آهن دولتی، فقط حدود 20 درصد قطارهای پرسرعت فعال بودند و مابقی خدمات ارائه نمی کردند. به گزارش فارس، علیرغم اینکه اعتصاب سراسری و تظاهرات مردمی در فرانسه بخش بزرگی از شبکه حمل ونقل عمومی این کشور را فلج کرده اما دولت ماکرون همچنان از طرح خود برای اصلاح قانون بازنشستگی عقب نشینی نمی کند. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شامگاه دوشنبه «امانوئل ماکرون» با «ژان پل دلووی» کمیسر عالی بازنشستگی و سران اتحادیه های کارگری جلسه ای برای مذاکره جهت پایان دادن به اعتصاب ها برگزار کرد. با این حال خروجی آن جلسه کوچکترین نشانه ای از تصمیم دولت برای عقب نشینی از مواضع خود را نداشت و «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه قرار است روز چهارشنبه (امروز) طرح اصلاح نظام پرداخت بازنشستگان را ابلاغ کند. فیلیپ با بیان اینکه فرانسه یکی از «سخاوتمندانه ترین» نظام های بازنشستگی را میان کشورهای پیشرفته دارد، بر جدیت خود برای اجرای این اصلاحات تاکید کرد. به نوشته رویترز، اتحادیه های کارگری نیز بعد از مواجه شدن با لجاجت دولت فرانسه در اجرای این طرح، که از نظر مردم باعث ضرر رسیدن به آنها می شود، وعده دادند اعتصابات سراسری ادامه می یابد.