آرشیو چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۷
حوادث
۱۹

پلیس بازی 2 برادر برای دستبرد به خانه ها

معصومه ملکی

 دزدان حرفه ای خانه برای این که مالباخته ها سر نرسند، با ایست و بازرسی، آنها را متوقف می کردند تا همدستشان با خیال راحت سرقت را انجام دهد.

 به گزارش خبرنگار جنایی جام جم، از چندی پیش شکایت های مشابه سرقت خودرو در شعبه دوم دادیاری دادسرای  ناحیه 34 تهران مطرح شد.

 با دستور قضایی دادیار میثم حسین پور، تحقیقات از شاکیان آغاز و معلوم شد زمانی که از مهمانی یا مسافرت به خانه هایشان در غرب تهران بازگشته اند متوجه تخریب در خانه با دیلم و سرقت طلا، سکه و دلارهایشان شده اند. بررسی ها نشان داد ارزش اموال سرقتی  از 15 تا750 میلیون تومان بوده است. پلیس در جست وجوی سارقان فراری بود تا این که شاکیان جدیدی با حضور در پلیس آگاهی  اعلام کردند به دو مرد که خودشان را پلیس معرفی کرده و اقدام به  ایست و بازرسی در نزدیکی خانه هایشان کرده بودند، مشکوک هستند. ماموران در این باره تحقیق کردند که معلوم شد آنها دزدهای سابقه دار بودند و پلیس نیستند. پلیس در جست وجویشان بود تا این که روزهای پایانی هفته گذشته از طریق پلیس استان اصفهان از دستگیری دو برادر در خانه اجاره ای باخبر شدند که در اصفهان از خانه ها سرقت می کردند. متهمان در بازجویی ها علاوه  بر سرقت از خانه ها در اصفهان به سرقت از خانه های غرب تهران نیز اعتراف کرده اند. دو برادر سارق که فرهاد 41 ساله و علی 27 ساله بودند برای تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند که فرهاد در اظهاراتش گفت: به خاطر سرقت دو بار زندان افتادم. سه سال در زندانی در کرج حبس بودم که در آنجا با دزد سابقه دار خانه ها آشنا شدم و هم سلول شدیم. روزهای پایانی محکومیتم، او نقشه دزدی خانه ها را طراحی کرد و بعد از آزادی مان به کمک برادرم اجرا کردیم. منصور از خانه ها سرقت می کرد و ما با راه اندازی ایست و بازرسی در خیابان اگر صاحبخانه سر می رسید، متوقفش می کردیم تا منصور لوازم باارزش را سرقت کند. با پول های سرقتی، ویلا و خودروهای گرانقیمت خریده و به اصفهان آمدیم تا از خانه های این شهر هم سرقت کنیم.

با اعتراف این دو برادر، منصور تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.