آرشیو شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۴
اقتصادی
۴

سازمان هواپیمایی

تحریم آمریکا تاثیری بر کیفیت خدمات ایرلاین های ایران ندارد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه تحریم آمریکا تاثیری بر کیفیت خدمات ایرلاین های ایران ندارد، گفت: نقض تعهدات آمریکا برای همه کشورهای دنیا محرز شده است.

رضا جعفرزاده در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت صنعت هواپیمایی کشور اظهار کرد: تحریم های آمریکا علیه ایران و شرکت های هواپیمایی موضوع جدیدی نیست و هر چند وقت یکبار علیه ایران یک تحریم جدید علیه کشورمان اعمال می شود.

وی با بیان این که آمریکایی ها بخش های مختلف از جمله شرکت های هواپیمایی را تحریم می کنند، افزود: با توجه به تجربه های گذشته، قطعا صنعت حمل ونقل هوایی پیش بینی چنین موضوعات را کرده و  تمام بخش های مختلف صنعت اعم از تعمیر و نگهداری، بازرگانی، عملیات، مدیریت و... به خوبی می دانند در این وضعیت چه کاری را انجام دهند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: همه از تجربه های گذشته استفاده خواهند کرد و حمل ونقل هوایی ایران را همچنان گذشته مانند چهار دهه گذشته مدیریت خواهیم کرد.

جعفرزاده گفت: آمریکایی ها همواره نشان داده اند که بر خلاف تمام کنوانسیون های بین المللی حاکم بر حمل ونقل هوایی عمل می کنند. در حالی که نباید سیاست را در حمل ونقل هوایی مسافری دخالت داد که آمریکا نشان داده از هر ابزاری برای اعمال فشار بر کشور ها استفاده می کند.

وی با تاکید بر این که آمریکا هیچ وقت به تعهدات خود پایبند نبوده و نیستند، افزود: نقض تعهدات آمریکا برای همه کشورهای دنیا محرز شده است. آنچه که مهم است صنعت حمل ونقل هوایی مسافری ایران تلاش می کند بیرون از چارچوب های بین المللی حرکت نکند و همواره مورد تایید اعضا ایکائو بوده اگر چه تحریم ها فشارهای مضاعفی را وارد می کند اما به هیچ عنوان خدشه ای در توسعه این صنعت، تعمیر و نگهداری چک هواپیماها به وجود نخواهد آمد.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، الزامات انکس های 19 گانه سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) با وجود تحریم های ظالمانه به دقت توسط ایران رعایت می شود.