آرشیو شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۴
شهرستان ها
۷

3 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار نسخه کتاب با موضوع های مختلف از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور به کتابخانه های عمومی این استان اهدا شد.

یاسر رحیمیان ، اظهار داشت: این اقدام مهم با مذاکره ها، پیگیری ها و رایزنی های مکرر مسئولان اداره کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.

وی افزود: این کتاب ها به تازگی انتشار یافته اند و به زودی نیز بین کتابخانه های عمومی دارای کمبود منابع و کتابخانه های تازه تاسیس کهگیلویه و بویراحمد توزیع خواهند شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ارزش این تعداد کتاب اهدایی به کتابخانه های عمومی استان حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال است.

رحیمیان عنوان کرد: جذب کتاب های اهدایی از سوی مردم و دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد یکی از برنامه های مهم اداره کل کتابخانه های عمومی این استان است.

وی با اشاره به اینکه کتاب نقش اساسی در گسترش روزافزون فرهنگ مطالعه و افزایش آگاهی عمومی دارد، ابراز داشت: یکی از روش های تجهیز کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به منابع اطلاعاتی جدید و متنوع جذب کتاب های اهدایی مردم و دستگاه های اجرایی این استان است.

 65 باب کتابخانه عمومی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 34 باب شهری و 31 باب نیز روستایی است.

هم اینک 47 هزار و 110 نفر عضو کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد هستند.

تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد 570 هزار جلد است.