آرشیو شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۴
شهرستان ها
۷

لایروبی 85 کیلومتر از رودخانه های مازندران

ساری- خبرنگار کیهان: 85 کیلومتر از 173 کیلومتر رودخانه های مازندران لایروبی و ساماندهی شده است.

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای مازندران به ساماندهی رودخانه های استان از محل اعتبارات برای کنترل سیلاب خبر داد و گفت: ساماندهی حدود 173 کیلومتر از رودخانه های استان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در حال اجرا است.

موسوی افزود: براساس تمهیدات پیش بینی شده استان برای کنترل سیلاب حدود 85 کیلومتر از رودخانه های استان دیواره سازی و ساماندهی شد.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش خسارت سیلاب در مناطق حادثه خیز حدود 15 کیلومتر از رودخانه های پرخطر دیوارسازی ویژه انجام گرفته است.

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای مازندران تصریح کرد: برای ساخت دیواره های حفاظتی در حاشیه رودخانه های استان اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی باید هزینه شود که حدود 20 میلیارد تومان از این اعتبار از محل بخش خصوصی تاکنون تامین و هزینه شده است.

موسوی به ساماندهی 900 نقطه محل آسیب پذیر رودخانه های استان اشاره کرد و افزود: برای ساماندهی این نقاط بیش از 45 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در این بخش می توانیم از مشارکت بخش خصوصی و اعتبارات دولتی بهره مند شویم.

وی در خاتمه گفت برای کنترل سیلاب تاکنون آزادسازی حریم در بخشی از رودخانه های تالار قائمشهر، بابلرود و مدیریت مخزن در سد البرز و حوزه تجن انجام گرفته است.