آرشیو شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸، شماره ۴۷۷۶
صنایع غذایی
۲۲

خبر

کاهش قیمت گوجه فرنگی از 25 آذر

خبرگزاری تسنیم : سخنگوی ستاد تنظیم بازار کشور از کاهش قیمت گوجه فرنگی از 25 آذر خبر داد و در مورد تنظیم بازار شب عید گفت: تاکنون 23 هزار و 500 تن سیب درختی و 30 هزار تن پرتقال ذخیره سازی شده است. محمدرضا کلامی گفت: برخی از محصولات مثل گوجه فرنگی در یک مقطع زمانی صرفا در یک استان قابل برداشت است که این امر موجب برهم زدن عرضه و تقاضا و در نهایت افزایش قیمت خواهد شد. وی ادامه داد: از 25 آذر محصولات گلخانه ای سایر استان ها به بازار عرضه خواهد شد و شاهد کاهش قیمت گوجه در بازار خواهیم بود.کلامی درخصوص تدابیر ستاد به منظور مدیریت انبار گوجه و توزیع در هنگام نیاز بازار گفت: متاسفانه برخی از صیفی جات مثل گوجه قابلیت نگهداری در سردخانه ها را ندارد و محصول باید بلافاصله فرآوری شده و به رب تبدیل شود.

تعویق در اجرای استاندارد درجه بندی برنج وارداتی

ایسنا : مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد ایران از به تعویق افتادن اجرای استاندارد 127 نوع برنج در بخش مشخصات فیزیکی (ظاهری) خبر داد و گفت: بر این اساس واردکنندگان تا یک سال آینده ملزم به اعلام درجه محصول وارداتی خود نیستند، اما اجرای استانداردهای کیفی و بهداشتی برنج همچون گذشته کنترل می شود. تقی تقی پور با بیان اینکه بحث استاندارد در بخش کیفی و کمی مطرح می شود، اظهار کرد: حجم بسته بندی و درجه بندی از جمله مواردی است که در استاندارد کمی مطرح می شود.

وی با بیان اینکه برنج درجه یک تا سه نیز می تواند استاندارد و باکیفیت باشد، افزود: به تعویق افتادن اجرای استاندارد 127نوع برنج در بخش مشخصات فیزیکی به این معنی است که واردکنندگان ملزم به اعلام درجه بندی برنج وارداتی (از نظر ظاهری) نیستند اما استانداردهای کیفی و بهداشتی این محصول تغییری نکرده و همچون قبل کنترل می شود. این مقام مسوول علت تعویق یک ساله استاندارد 127نوع برنج را وجود برخی مشکلات و معذورات برای واردکنندگان برشمرد و گفت: طبق اختیاری که قانون گذار به وزرا و رئیس سازمان ملی استاندارد اعطا کرده است، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان ملی استاندارد با امضای یک صورتجلسه سه امضایی مقرر کردند که طی یک سال آینده درجه بندی برنج در استاندارد برنج وارداتی کنترل نشود.