آرشیو شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۹
ورزش
۴
لیگ برتر بسکتبال

پایان هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر

نبرد مربیان تیم ملی را شاهین طبع برد

پایان هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر بسکتبال و پیروزی شاگردان شاهین طبع در دیداری حساس؛ یعنی جنگ بین صدر جدولی ها و البته ملی پوشان. مهران شاهین طبع که سرمربی تیم ملی است، هدایت تیم شهرداری گرگان را برعهده دارد و دستیار او یعنی فرزاد کوهیان روی نیمکت پتروشیمی می نشیند. این دیدار در حالی به نفع گرگانی ها به پایان رسید که شاگردان فرزاد کوهیان هرچند شکست خوردند اما صدر جدول را از دست ندادند. آنها همچنان با 22 امتیاز، تیم برتر جدول رده بندی هستند اما نفس گرگانی ها را پشت سرشان احساس می کنند و یک جورهایی زنگ خطر برایشان به صدا در آمده است.

اما در یکی از حساس ترین بازی های این هفته، نفت آبادان مدافع عنوان قهرمانی میزبان تیم مدعی شیمیدر قم بود. دیداری که نفتی ها با نتیجه 66 - 72 مقابل مهمان خود تن به شکست دادند تا سومین شکست خود در لیگ را تجربه کنند. شاگردان سامری در نیمه نخست این بازی از حریف پیش بودند، اما در نیمه دوم نتیجه را به شاگردان محمدرضا اسلامی واگذار کردند. روند ناکامی های مدافع عنوان قهرمانی نگران کننده است و این را مسوولان و هواداران این تیم هم به خوبی حس کرده اند.

اکسون تهران هم که این روزها روی دور افتاده است در اصفهان موفق به شکست دادن ذوب آهن اصفهان شد. توفارقان آذرشهر و رعد پدافند هوایی دیگر تیم های برنده در این هفته از مسابقات بودند. همچنین تیم قعرنشین مس کرمان هم در این هفته صاحب پیروزی شد تا فاصله خودش با تیم های بالای جدولی را کمتر کند.

نتایج کامل دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر بسکتبال به این شرح است:

نفت آبادان 66 - شیمیدر قم 72

شهرداری گرگان 66 - پتروشیمی بندر امام 47

ذوب آهن اصفهان 65 - اکسون تهران 87

شهرداری بندرعباس 81 - توفارقان آذرشهر 90

رعد پدافند هوایی شهر کرد 79 - شورا و شهرداری قزوین 75

نیروی زمینی 76 - مس کرمان 80

آویژه صنعت مشهد 71 - مهرام تهران 81.