آرشیو شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۹
حوادث
۱۹

درخواست دیه از طرف فرزندان مقتول

مردی که به خاطر سوءظن، همسرش را با ضربه های چاقو به قتل رسانده بود، از سوی سه فرزندش بخشیده شد. همچنین معاون اول قوه قضاییه بابت سه فرزند خردسال دیگر متهم برای او درخواست پرداخت دیه کرد.

 به گزارش خبرنگار جنایی جام جم، شامگاه بیستم آبان سال گذشته قتل زن جوانی در خانه شان در محله دره فرحزاد به پلیس پایتخت گزارش شد. همزمان با حضور پلیس جنایی در محل، معلوم شد که این زن بر اثر ضربه های چاقو به قتل رسیده است.  آنها به تحقیق از شوهر  این زن پرداختند که وی مدعی شد  زمانی که به خانه بازگشته با جسد همسرش رو به رو شده و به احتمال زیاد او خودکشی کرده است.  ماموران به تحقیق از فرزندان مقتول پرداختند که معلوم شد پدرشان دروغ گفته و بعد از دعوا با مادر خانواده، او را کشته  است. متهم  با لو رفتن ماجرا اعتراف کرد و بعد از بازسازی صحنه قتل به زندان رفت .

بعد از گذشت 13 ماه از این جنایت، دو دختر ده و 17 ساله و پسر 15 ساله مقتول با حضور نزد احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران نسبت به پدرشان رضایت دادند و او را بخشیدند، اما قرار شد درباره درخواست سه فرزند دیگر مقتول که زیر ده سال بودند، معاون اول قوه قضاییه نظر دهد که وی نیز بعد از بررسی وضعیت پرونده اعلام کرد از جانب سه فرزند دیگر مقتول برای عامل جنایت درخواست پرداخت دیه دارد. چند روز پیش مرد همسرکش از زندان برای شرکت در جلسه آخرین تحقیقات قضایی به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و گفت:  مدتی بود که به رفتارهای  همسرم مشکوک شده بودم و گمان می کردم او با فردی از اقوام در ارتباط است. شب جنایت دوباره نسبت به رفتارهای زنم سوءظن پیدا کرده بودم. دعوایمان که بالا گرفت، با چاقو ضربه هایی به او زدم و باعث مرگش شد. نمی توانم دیه همسرم را به سه فرزندم بدهم و خانواده ام در تلاش هستند مبلغ دیه را تهیه کنند.

متهم به زندان بازگشت و پرونده او به اتهام مباشرت در قتل عمدی همسرش برای محاکمه به دادگاه کیفری  استان تهران ارسال شد.