آرشیو شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۹
زندگی: ایران
۱۶
خبر

ورود وزارتخانه به ماجرای لغو معافیت مالیاتی

منبع: جام جم دیلی

 از زمانی که پیش نویس لغو معافیت مالیاتی از سوی دولت به مجلس ارائه شد تا خروجی اش پول هنگفتی! بشود و بنشیند توی کاغذهای بودجه سال 99 یعنی حدودا از دو هفته پیش تاکنون، هیچ یک از مقامات رسمی وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی واکنشی رسمی به این پیش نویس نداشتند؛ مساله ای که گلایه فعالان صنایع دستی را همراه داشت و آن را به نوعی خالی شدن پشت شان از هرگونه حمایتی از سوی متولیان این صنعت تعبیر کردند. آخر هفته گذشته اما اخباری از اتاق معاونت صنایع دستی وزارتخانه به بیرون راه یافت که عطر و بوی حمایت می داد؛ حمایت از قشر آسیب پذیر فعالان صنایع دستی و هنرهای سنتی. راوی خبر هم خود معاون صنایع دستی بود که از تلاش های وزارتخانه برای جلوگیری از حذف ماده 142 قانون مالیات های مستقیم خبر می داد.

 پویا محمودیان در واکنش رسمی خود خطاب به هنرمندان صنایع دستی تاکید کرد که در این خصوص دغدغه و نگرانی نداشته باشند، چرا که موضوع جلوگیری از حذف این ماده، به طور جدی از سوی معاونت صنایع دستی کشور و شخص دکتر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال پیگیری است.

محمودیان گفت:  در همین راستا دکتر مونسان در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور و همچنین وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به ارزش های والای فرهنگی، هنری و سایر ویژگی های مادی و معنوی صنایع دستی و هنرهای سنتی، خواستار جلوگیری از حذف ماده مذکور (142) شده است.