آرشیو شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۹
رسانه: رادیو و تلویزیون
۷

اخبار

پخش آثار زنده یاد ناصر چشم آذر در شبکه نمایش

شبکه نمایش در بخش صحنه گران به مرور آثار زنده یاد ناصر چشم آذر که یکی از تاثیرگذارترین آهنگسازان و تنظیم کنندگان در موسیقی پاپ، همچنین موسیقی بی کلام و موسیقی متن فیلم در ایران بود، می پردازد.

به گزارش جام جم، شبکه نمایش از امروز فیلم هایی را در نوبت پخش دارد که موسیقی آنها توسط زنده یاد چشم آذر ساخته شده است. زنده یاد ناصر چشم آذر متولد 10 دی 1329 بود و در کودکی ساز آکاردئون را برگزید. همراه آن تئوری های موسیقی را نیز فراگرفت و در 13 سالگی جایزه ویژه موسیقی را در مقطع دبیرستان به خاطر نواختن آکاردئون دریافت کرد. او از سال 1363 و با ساخت موسیقی فیلم سینمایی تاراج به کارگردانی ایرج قادری فعالیت خود را در زمینه موسیقی فیلم آغاز کرد.

از دستاوردهای هنری وی، می توان دریافت دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر برای موسیقی فیلم های چشم شیطان و قارچ سمی و نامزد سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر برای موسیقی فیلم های هامون و خواهران غریب و همچنین جایزه بهترین موسیقی فیلم برای فیلم خواهران غریب در جشنواره فیلم مالزی را برشمرد.

زنده یاد ناصر چشم آذر در 14 اردیبهشت 1397 به علت سکته قلبی چشم از جهان فروبست.

فیلم های دیگه چه خبر، سوپراستار، ای ایران، تاراج،  چند می گیری گریه کنی، خواهران غریب و سفر جادویی آثاری است که با اجرای موسیقی این موسیقیدان به ترتیب از امشب تا جمعه 29 آذر ساعت 21 از شبکه نمایش پخش شده و در ساعت 3 بامداد و 8 روز بعد بازپخش می شود.

درگذشت بازیگر مرد هزارچهره

لقمان نظیری، بازیگر پیشکسوت سینماو تلویزیون که تجربه بازی در سریال «مرد هزارچهره» را در کارنامه داشت، درگذشت.

به گزارش ایرنا، لقمان نظیری که تجربه بازی در سریال های مرد هزارچهره، روزهای زندگی و راویان اخبار را داشت، دار فانی را وداع گفت. وی سال 1325 در شهر نهاوند به دنیا آمد. لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک داشت. بازی در تئاتر را از سال 1347 و بازی در سینما را از سال 1362 با دادشاه و همکاری حبیب کاوش شروع کرد.