آرشیو یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۵
اخبار کشور
۲

ماهاتیر محمد در نشست اقتصادی دوحه: از تحریم های آمریکا علیه ایران حمایت نمی کنیم

نخست وزیر مالزی تحریم های آمریکا علیه ایران را غیرقانونی می داند؛ او می گوید که کشورش از این تحریم ها حمایت نمی کند.

چنان که فارس به نقل از شبکه الجزیره گزارش کرده؛ «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی تاکید کرد که کشورش از تحریم های آمریکا علیه ایران حمایت نمی کند. نخست وزیر مالزی گفت: تحریم را فقط سازمان ملل باید علیه یک کشور اعمال کند.

وی به مقامات آمریکایی تاکید کرد که اجازه دهند در زمینه حاکمیت تحریم ها قواعد و قوانین مشخصی وجود داشته باشد. وی در سخنرانی خود در نشست اقتصادی «انجمن دوحه» که دیروز در حال برگزاری بود در حضور «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس جمهور آمریکا و «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا گفت که تحریم های یک جانبه آمریکا مشکلاتی را برای کشورهای دیگر به وجود آورده است. نخست وزیر مالزی در ادامه سخنرانی خود در دوحه افزود: ما ایده تحریم ها را دوست نداریم. ما یک اقتصاد کوچک هستیم و همه کاری که برای حل مسالمت آمیز بحران ها می توانیم بکنیم این است که دعا و موعظه کنیم.

محمد در بخش پرسش و پاسخ در جواب به این سوال که چه زمانی قدرت را واگذار می کند از پاسخ مستقیم طفره رفت اما گفت که هر زمانی مشکلات حل و فصل شوند آماده سپردن قدرت به «انور ابراهیم» جانشین خود است.

ماهاتیر 94 ساله سه شنبه هفته گذشته در مصاحبه ای به رویترز گفت که او تا پیش از برگزاری نشست «سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسفیک» که قرار است در ماه نوامبر سال 2020 در مالزی برگزار شود، سمت خود را به معاونش واگذار نمی کند اما  پس از آن می تواند آماده انجام این کار شود.