آرشیو یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۷۲۲۹
حوادث
۱۲

فضای مجازی، جولانگاه جدید قاچاقچیان مواد مخدر

گروه حوادث : پلیس مبارزه با مواد مخدر برای پیشگیری از سوء استفاده قاچاقچیان در فضای مجازی و استارتاپ ها از نظارت جدی پلیس در این حوزه خبر داد.

سرهنگ محمد بخشنده -رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ- دراین باره به ایسنا گفت: در بحث توزیع موادمخدر رویکرد جدید قاچاقچیان بیشتر در حوزه فضای مجازی است تا حوزه شرکت های حمل و نقل اینترنتی مسافر و کالا، در واقع احتمال قاچاق موادمخدر از سوی رانندگان برخی از تاکسی ها یا پیک های موتوری اینترنتی کمتر است به همین خاطر در حوزه فضای مجازی با تشکیل دایره ویژه فضای مجازی در پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ توفیقات خوبی دراین زمینه داشتیم و چندین باند فعال در فضای مجازی را هم شناسایی و منهدم کردیم.

وی در مورد نظارت بر استارتاپ ها و تاکسی های اینترنتی نیز گفت: در موارد انگشت شماری این موضوع مشاهده شده که رانندگان از آن بی خبر بوده اند، اما دراین مورد پیگیر هستیم و ما رصد لازم را انجام داده و با موارد مجرمانه برخورد خواهیم کرد. به طورکلی استارتاپ ها و شرکت ها هنگام دریافت مجوز باید به پلیس مراجعه کنند که درآنجا نیز مسئولان و مدیران این شرکت ها و استارتاپ ها از سوی کارشناسان پلیس مبارزه با موادمخدر توجیه می شوند و موارد و توصیه های لازم به آنان ارائه می شود تا دردام افراد سودجو نیفتند. در مجموع به دلیل همین اقدامات است که دراین فضا چنین جرایمی نداریم.