آرشیو یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۴۷۷۷
بانک و بیمه
۱۲
خبر بنگاه ها

هفت توصیه وزیر به بانک قرض الحسنه مهر ایران

فاطمه بهادری

گروه بنگاه ها: وزیر امور اقتصادی و دارایی در دوازدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران چند توصیه برای آینده این بانک کرد.

به گزارش «دنیای اقتصاد» فرهاد دژپسند در جمع مدیران و کارکنان این بانک گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران باید 2سال دیگر در چهاردهمین سالگرد خود، سرمایه اش را به 5هزار میلیارد تومان برساند و همه ابزارهای تامین مالی اسلامی مورد تایید را به کار بگیرد.

وی افزود: این بانک باید بین پنج بانک برتر کشور قرار گیرد و پروژه های مشارکت در سود و زیان را تعریف کند و همچنین در بانکداری الکترونیک جزو پنج بانک برتر باشد. دژپسند همچنین خواستار آن شد که بانک قرض الحسنه مهر ایران در خدمات آسان و متنوع برتر باشد و با هوشمندسازی سیستم ها منابع بانک را ذخیره کند. وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک بدون سود نیست بلکه این بانک بدون بهره است و توانسته در عرض سه سال هزارمیلیارد تومان سود به سرمایه خود اضافه کند. وی تصریح کرد: همه بانک ها به سراغ بزرگ مقیاس ها یا کسب وکارهای کوچک و متوسط می روند، ولی شما بر مبنای آموزه های دینی پروژه های مشارکت در سود و زیان را تعریف کنید تا بانک قرض الحسنه مهر ایران به یک بانک اسلامی کامل تبدیل شود.

رشد 500 درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران

همچنین مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از رشد 500 درصدی منابع بانک در سه سال گذشته خبر داد وگفت: منابع بانک اکنون 280 هزار میلیارد ریال است که 250هزار میلیارد ریال آن منابع مردمی و 30 هزار میلیارد ریال آن منابع سهامداران است. وی افزود: مانده تسهیلات قرض الحسنه بانک 220 هزار میلیارد ریال است و منابع بانک از ابتدای سال تاکنون 50 درصد رشد کرده، این در حالی است که رشد نقدینگی کشور 20 درصد در سال است. وی ادامه داد: سرمایه بانک به 250 هزار میلیارد ریال رسیده است. اکبری با تاکید براینکه پیش بینی می شود تعداد تسهیلات تا پایان سال به دو میلیون فقره برسد، افزود: همچنین پیش بینی برای سال آینده، اعطای سه میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه است. وی با اشاره به اینکه نرخ کارمزد در این بانک به صفر درصد خواهد رسید گفت: با اینکه تنها پنج درصد منابع قرض الحسنه کشور اعم از حساب های جاری و پس انداز نزد بانک مهر ایران است، اما 25 درصد تسهیلات کشور را این بانک اعطا کرده است.